Nová generace Merivy

Když se v roce 2003 objevil nový Opel Meriva, vyplnila se přání jeho tvůrců a stal se jedním z nejprodávanějších vozů segmentu malých MPV. Od té doby ale již uběhlo sedm let a Opel přichází s jeho novou generací.

Druhá generace Merivy útočí na zákazníky takzvaně od podlahy. Jednak samozřejmě svým vzhledem, v němž se odráží nynější designová politika automobilky, a pak také vnějšími rozměry. Kromě snížení výšky došlo k nárůstu ve všech směrech, a Meriva tak velikostí předčí své současné konkurenty jako je Citroën C3 Piccaso, Kia Venga nebo domácí Škoda Roomster. Pod kapotou Merivy se v souladu se současným trendem objevují maloobjemové zážehové čtyřválcové motory s objemem 1,4 litru. Atmosférická verze nabízí výkon 100 koní, dvě přeplňované pak 120 a 140 koní. Ze vznětových motorů budou v začátku k mání 1,3 CDTI (75 koní) a 1,7 CDTI (100 koní), později přibudou ještě 1,3 CDTI ecoFlex (95 koní) a objeví se i silnější „jedna-sedmička“ s výkonem 131 koní.

Pětimístný automobil nabízí, stejně jako jeho předchůdce, velmi variabilní interiér. Přední sedadla jsou nastavitelná v širokém rozsahu a najít ideální pozici za volantem by měl snad každý. Ne každému se ale asi bude líbit množství tlačítek na přístrojové desce, které alespoň z počátku působí velmi komplikovaně a složitě. Pochválit naopak musíme výborné jízdní vlastnosti s přesným řízením, brzdy s patřičným nástupem a také překvapivě malé náklony karoserie v zatáčkách. V tomto směru Opel Meriva opět kraluje svému segmentu.

A má ještě jedno prvenství. Je prvním MPV, u něhož jsou použity boční dveře zavěšené proti sobě. Toto konstrukční řešení, používané zejména před válkou nebo u luxusního Rolls-Royce Phantom, nabízí pohodlnější přístup do interiéru než konvenční uspořádání dveří. Jde o prvek velmi netradiční, který může, ale také nemusí Merivě pomoci „ukousnout“ velké sousto trhu. Na to ale budou muset odpovědět až zákazníci. Těch českých se to začne týkat v průběhu léta.

Datum zveřejnění: 28. 6. 2010
Zpět na seznam novinek