Škoda Octavia Green E Line a modely GreenLine II
Škoda Auto překvapila na Pařížském autosalonu nenápadným konceptem Octavia Green E Line, pod jehož kapotou nepracuje spalovací motor, ale elektromotor napájený ze sady akumulátorů Li-Ion uložených v zadní části vozidla.
Větší část sady akumulátorů o celkové hmotnosti 315 kg je umístěna před zadní nápravou, zbývající články jsou pod podlahou zavazadlového prostoru, jehož objem se tak zmenšil o 115 litrů na stále slušných 490 litrů (1540 litrů po sklopení zadních sedadel). Kapacita akumulátorů 26,5 kWh má vystačit k ujetí cca 140 kilometrů, přičemž během jízdy dochází také k rekuperaci kinetické energie během zpomalování. Ze sítě 230 V trvá dobití akumulátorů cca 8 hodin, při využití proudu s napětím 400 V se doba dobíjení zkrátí na polovinu. Konstruktéři mysleli na úspory energie také v detailech. Vnitřní osvětlení zajišťují diody LED a pod skleněnou plochou střechy jsou uloženy fotovoltaické panely. Pětimístný elektromobil s provozní hmotností 1611 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 12 s a jeho největší rychlost je omezena na 135 km/h.
Zatímco elektromobil Octavia Green E Line bude v příštím roce teprve podrobován zkušebnímu provozu, jsou již dnes na trhu k dispozici speciální modely GreenLine druhé generace, které pokračují v honbě za nejnižšími emisemi CO2. Kompletní nabídka zahrnuje celkem osm různých modelů GreenLine ve všech modelových řadách včetně typů Yeti a Superb Combi, jejichž verze GreenLine měly v Paříži výstavní premiéru. Malé vozy Fabia a Roomster dostaly nový tříválec 1.2 TDI CR DPF o výkonu 55 kW (75 k), zatímco větší vozy Octavia, Yeti a Superb jsou v provedení GreenLine poháněny turbodieselem 1.6 TDI CR DPF o výkonu 77 kW (105 k). Hodnoty kombinované spotřeby EU modelů GreenLine sahají od 3,4 do 4,6 l/100 km.