Výsledky testů Euro NCAP pro 14 nových vozů
Nezávislá organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky dalšího kola testů bezpečnosti, jímž prošlo 14 nových automobilů různých tříd a kategorií. Nechyběl mezi nimi dokonce ani první vůz čínské značky.
Deset z testovaných vozů obdrželo maximální pětihvězdičkové vysvědčení a tři vozy si odnesly čtyři hvězdičky, zatímco žalostnou úroveň bezpečnosti čínských produktů dokumentovaly pouhé dvě hvězdičky pro Landwind CV9.
U Landwindu je výsledek o to horší, že se tato čínská automobilka pokouší po neúspěšném vstupu na evropský trh v roce 2005 o svůj „comeback“ s prohlášením, že konstrukce modelu CV9 byla upravena tak, aby splňovala nejpřísnější evropské bezpečnostní standardy. Mnohem serióznější přístup k bezpečnosti ukazuje korejská značka Kia, jejíž Venga vykázala při testu v únoru 2010 drobné slabiny, které snížily hodnocení z 5 hvězdiček na čtyři. Kia proto přepracovala strukturu přídě, lépe odladila zádržné systémy a z nedávného testu Euro NCAP si odnesla kýžených pět hvězdiček.
Další překvapení připravil Jaguar, jehož sedan XF byl v tomto kole testů Euro NCAP jediným představitelem vyšší střední třídy a s odstupem nejdražším vozem, ale v hodnocení dostal jen čtyři hvězdičky kvůli relativně slabým výsledkům v ochraně dospělých a dětí. Čtyřhvězdičkové hodnocení si z testů Euro NCAP odnesl také Volkswagen Amarok, který se tak zařadil mezi nejbezpečnější pikapy na současném trhu. Co se počtu hvězdiček týče, vyrovná se mu jen Mitsubishi L200, jehož test z roku 2008 neměl ovšem tak náročná kriteria jako dnes.
Se čtyřmi hvězdičkami se musel spokojit rovněž Nissan u své malé Micry, ale ostatní testované vozy (Audi A1, Mini Countryman, Ford C-Max a Grand C-Max, Kia Sportage, Opel Meriva, Volkswagen Sharan/SEAT Alhambra a modernizovaný Volkswagen Passat) se mohou pyšnit pěti hvězdičkami. Přehled nejnovějších výsledků testů Euro NCAP naleznete v přiložené tabulce.