Audi A6 Avant – sedmá generace elegantních kombi

Označení Avant se u Audi používá tradičně pro varianty kombi, které jsou nejen praktičtější a prostornější než výchozí klasické sedany, ale v očích mnoha zákazníků také elegantnější. Mezi obzvlášť oblíbené patří vozy Audi A6 Avant, které přijdou ve druhé polovině letošního roku na český trh již ve své sedmé generaci. Novinka se čtyřmi kruhy ve znaku dostala výrazně prodloužený rozvor 2,91 metru a vnější rozměry atraktivní karoserie jsou nyní 4,93 x 1,87 x 1,46 metru. Výrobce udává, že pohotovostní hmotnost byla v závislosti na zvoleném modelu snížena až o 70 kg. Velký podíl na tom má smíšená konstrukce karoserie s 20% podílem hliníku.

Pětimístný interiér nabízí velkorysý prostor nejen pro cestující, ale i pro zavazadla. V základní konfiguraci je k dispozici zavazadlový prostor o objemu 565 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel to může být až 1680 litrů. Od aktuálního provedení modelové řady Volkswagen Passat si nový A6 Avant vypůjčil sofistikovanou funkci automatického otvírání zadního výklopného víka na povel přesně definovaným pohybem nohy pod zadním nárazníkem. V roli tažného vozidla zvládne Audi A6 Avant jízdu s přívěsem o hmotnosti až 2100 kg.

Z palety šesti motorů, dvou zážehových a čtyř vznětových, zasluhuje nejvyšší pozornost nejméně i nejvíce výkonná jednotka. Čtyřválcový turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 130 kW (177 k) zaujme především svou hospodárností, kterou dokumentuje hodnota spotřeby v kombinovaném režimu EU ve výši 5,0 l/100 km. Nižší spotřebou než dosud se mohou pochlubit i ostatní motory, a to až o 18%.

Naprostou novinkou pod kapotou sériově vyráběných vozů Audi je nově vyvinutý šestiválcový motor 3.0 TDI s postupným přeplňováním dvěma turbodmychadly. Maximální plnicí tlak 320 kPa umožnil dosáhnout pozoruhodného nejvyššího výkonu 230 kW (313 k). Podle předběžných údajů zvládne tento turbodiesel zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,4 s.

V závislosti na zvolené variantě si mohou zákazníci vybírat mezi pohonem předních nebo všech kol quattro a mezi šestistupňovou mechanickou, plynulou samočinnou multitronic, osmistupňovou samočinnou tiptronic nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatizovanou převodovkou S tronic.

Datum zveřejnění: 6. 6. 2011
Zpět na seznam novinek