Audi Q3 míří do segmentu kompaktních SUV

Ingolstadtská automobilka povzbuzena úspěchem modelových řad Q5 a Q7 rozšiřuje svou nabídku SUV do nižší střední třídy. Nové prémiové SUV se představilo světovému publiku na dubnovém autosalonu v Šanghaji a jeho výroba bude probíhat ve španělském závodu Martorell u Barcelony koncernové značky SEAT spadající pod křídla Audi. Prodej Audi Q3 bude v České republice zahájen na podzim. V Německu přijde Audi Q3 na trh již v červnu za ceny od 29 900 eur.

Audi Q3 navazuje svým stylem na své větší sourozence z rodiny modelů Q, ale vnějšími rozměry 4,39 x 1,83 x 1,60 metru je lépe připraveno pro nástrahy městského provozu. Audi nabídne zákazníkům několik různých možností pro personalizaci exteriéru včetně terénních a sportovních stylistických paketů.

Podobně bohatá nabídka platí i pro interiér s pěti barevnými koncepty, jež se vyznačují typicky velmi pečlivým zpracováním kvalitních materiálů. Cestující na předních sedadlech obklopuje přehledná a ergonomicky navržená přístrojová deska s až 7″ barevným displejem. Zadní třímístná lavice je asymetricky dělená a sklopná, díky čemuž lze zvětšit zavazadlový prostor ze základního objemu 460 litrů na 1365 litrů. Místo důrazu na maximální velikost ložného prostoru se designéři zaměřili na praktickou využitelnost a důmyslná řešení, která sahají od sklopného opěradla sedadla spolujezdce až po otočné ochranné rohože či průchod v zadním opěradle s vakem na lyže pro přepravu dlouhých předmětů.

K dispozici budou varianty s pohonem předních nebo všech kol. Zájemci o nové Audi Q3 dostanou na výběr ze čtyř motorů se čtyřmi válci a zdvihovým objemem 2,0 litru, jejichž spotřebu paliva snižuje nejen kombinace přímého vstřikování paliva a přeplňování turbodmychadlem, ale i systém Start/Stop a rekuperace kinetické energie. Zážehové jednotky 2.0 TFSI jsou vyladěny na nejvyšší výkon 125 kW (170 k), resp. 155 kW (211 k), zatímco turbodiesely 2.0 TDI se budou dodávat ve výkonových variantách 130 kW (177 k), resp. 103 kW (140 k). Slabší turbodiesel bude mít v kombinaci s pohonem předních kol kombinovanou spotřebu EU méně než 5,2 l/100 km.

Datum zveřejnění: 3. 5. 2011
Zpět na seznam novinek