Audi S6/S7/S8: 420 až 520 koní

Automobilka Audi představila na Frankfurtském autosalonu novou generaci vysokovýkonných vozů Audi S6 a Audi S8. Stejným motorem je vybaven rovněž zcela nový model Audi S7 Sportback.

Audi S6

Zcela nový čtyřlitrový osmiválec je přeplňován dvěma turbodmychadly a ve vozech S6 a S7 Sportback poskytuje nejvyšší výkon 309 kW (420 k), zatímco ve vlajkové lodi Audi S8 to je 382 kW (520 k). V porovnání s předchozími atmosféricky plněnými desetiválci 5,2 litru klesla spotřeba paliva až o čtvrtinu (Audi S6 spotřebuje v kombinovaném režimu pouhých 9,7 litru na 100 km).

Audi S7 Sportback

Na pozoruhodné hospodárnosti se podílí nejen osvědčená kombinace přeplňování a přímého vstřikování benzinu, ale i další systémy včetně odpojování válců při částečném zatížení. Z osmi válců pak pracuje jen polovina a v tomto režimu je aktivní systém pro potlačování nežádoucího hluku ANC (Active Noise Cancellation). Hluk v interiéru snímají čtyři mikrofony a řídicí jednotka vydává na základě jeho analýzy pokyn audiosystému, aby prostřednictvím reproduktorů vysílal zvukové vlny v opačné fázi. Vibrace motoru tlumí elektronicky řízená lůžka.

Hnací síla je přenášena na vozovku samozřejmě prostřednictvím pohonu všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem. Pro Audi S6 a S7 Sportback se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic je na přání k dispozici sportovní diferenciál rozdělující točivý moment variabilně mezi zadní kola, pro Audi S8 s osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic se dodává standardně.

Audi S8

Výkonnější Audi S8 zvládne sprint z 0 na 100 km/h za pouhých 4,2 sekundy, zatímco modely Audi S6 a S7 Sportback potřebují k jeho zvládnutí 4,8 až 4,9 sekundy. Všechny tři novinky jsou elektronicky omezeny na 250 km/h a vybaveny adaptivním vzduchovým odpružením. Řidič může měnit nastavení elektronicky řízených vozidlových systémů prostřednictvím systému Audi drive select. Audi S8 jezdí na 20″ kolech, méně výkonné verze S6 a S7 Sportback se dodávají standardně s 19″ koly.

Datum zveřejnění: 11. 10. 2011
Zpět na seznam novinek