BMW M5: poprvé s turbodmychadly

Čtyři dveře, pět míst, suverénní síla motoru a neméně schopný podvozek – to vše v balení, které se na první pohled nijak zvlášť neodlišuje od obyčejných sedanů BMW řady 5. S tímto osvědčeným receptem přichází na trh již pátá generace vozů BMW M5.

Pod kapotou je však ukryto hodně novinek. Počet válců se vrátil od deseti k osmi, zdvihový objem se zmenšil na 4,4 litru a plnění válců vylepšuje dvojice dvoukomorových turbodmychadel twin-scroll. Do technického arzenálu patří samozřejmě také přímé vstřikování HPI a plně variabilní časování ventilů VALVETRONIC. Výsledkem je výkon 412 kW (560 k) mezi 6000 a 7000 min-1 a nejvyšší točivý moment 680 N.m od 1500 do 5750 min-1. Výkonová hmotnost 4,54 kg/kW znamená zrychlení z 0 na 100/200 km/h za 4,4/13,0 s.

K zadním kolům „proudí“ hnací síla přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku M DCT Drivelogic s několika doplňkovými funkcemi, z nichž je pro sportovní jízdu nejzajímavější funkce závodního startu Launch Control. Rozsáhlými úpravami prošel také podvozek M s adaptivním tlumením a aktivním diferenciálem M.

Datum zveřejnění: 11. 10. 2011
Zpět na seznam novinek