BMW představilo novou „jedničku“
BMW řady 1 má ve třídě kompaktních vozů výjimečné postavení díky pohonu zadních kol. Mnichovská automobilka letos zahájí proces generační obměny modelové řady, která v současnosti zahrnuje čtyři karosářské varianty (třídveřový a pětidveřový hatchback, dvoudveřové kupé a kabriolet).
Nová „jednička“ přichází na scénu nejprve v pětidveřovém provedení. Celkové pojetí designu navazuje na aktuální styl značky BMW, ale základní koncepce vozidla se nezměnila. Designéři vůz prodloužili o 85 mm, rozvor je o 30 mm delší a rozchod kol vpředu/vzadu zaznamenal přírůstek dokonce o 51/72 mm. Odlišnou životní filozofii majitelů mají odrážet stylistické a výbavové linie BMW Sport Line a BMW Urban Line.
Výrobce slibuje ještě sportovnější jízdu v prostornějším a komfortnějším interiéru. Zavazadlový prostor se zvětšil o 30 na 360 litrů a po sklopení zadních opěradel je pro nadměrný náklad připraveno až 1200 litrů prostoru. Inovovaná paleta motorů má být ještě skromnější z hlediska spotřeby díky nové generaci zážehových motorů a modernizovaným turbodieselům.
Pětidveřový hatchback bude mít jako první zástupce řady 1 poprvé pod kapotou výhradně zážehové a vznětové motory s technologií BMW TwinPower Turbo. Zážehový motor 1.6 Turbo je v modelech 116i a 118i vyladěn na výkon 100 kW (136 k), resp. 125 kW (170 k). Vznětové varianty sází na dvoulitrový čtyřválec dostupný ve třech výkonových variantách: 116d (85 kW/116 k), 118d (105 kW/143 k) a 120d (135 kW/184 k). Později nabídku doplní model 116d EfficientDynamics Edition poháněný motorem 1,6 litru o výkonu 85 kW (116 k) s emisemi CO2 pouhých 99 g/km.
BMW řady 1 je prvním vozem ve svém segmentu vybaveným na přání osmistupňovou samočinnou převodovkou, kterou lze stejně jako mechanické převodovky kombinovat s funkcí Auto Start Stop. Činnost všech vozidlových systémů upraví stisknutím tlačítka speciální režim ECO PRO pro mimořádně hospodárnou jízdu. Ve výbavě nechybí celá řada asistenčních systémů a dalších inovativních prvků.