BMW řady 3: šestá generace bestselleru

Více než dvanáct milionů prodaných vozů BMW řady 3 od roku 1975 činí podle mnichovské automobilky z této modelové řady nejúspěšnější prémiový vůz na světě. Se zcela novým čtyřdveřovým sedanem BMW řady 3, který byl představen v polovině října 2011 a prodávat se začne v polovině února 2012, zahájila značka BMW přechod k šesté generaci svého bestselleru, jehož se jen loni prodalo téměř 400 000 vozů, což je zhruba třetina celkového ročního odbytu značky BMW.

BMW 3

Nové BMW řady 3 výrazně povyrostlo – o 93 mm, nicméně důraz na lehkou konstrukci snížil pohotovostní hmotnost jednotlivých verzí až o 45 kilogramů, což je dobrá zpráva jak pro jízdní vlastnosti, tak i pro hospodárnost, k níž samozřejmě zásadním způsobem přispívají zcela nové nebo zdokonalené stávající motory. Při uvedení na trh budou k dispozici modely 328i, 335i, 320d a 320d EfficientDynamics Edition. Šestiválec má přitom pod kapotou jen BMW 335i, a to v přeplňované podobě BMW TwinPower Turbo. Ostatní motory jsou čtyřválcové a rovněž výhradně přeplňované v kombinaci s přímým vstřikováním paliva.

V průběhu jara 2012 bude nabídka rozšiřována o další varianty motorů. Počítá se samozřejmě i s verzemi xDrive s inteligentním pohonem všech kol. Na podzim bude zahájen prodej hybridní verze ActiveHybrid 3 s poháněcím ústrojím převzatým z většího sedanu ActiveHybrid 5.

Nejnižší spotřebou paliva se může pochlubit samozřejmě typ 320d EfficientDynamics Edition, který navzdory nejvyššímu výkonu 120 kW (163 k) spotřebuje v kombinovaném režimu EU pouhých 4,1 l/100 km. Pozoruhodná je ovšem také spotřeba zážehového šestiválce 335i s výkonem 225 kW (306 k), jemuž v jízdním cyklu podle metodiky EU stačí 7,2 až 7,9 l/100 km. Všechny typy řady 3 jak s šestistupňovou mechanickou, tak i s osmistupňovou samočinnou převodovkou jsou standardně vybaveny systémem Auto Start Stop. Přepínač jízdních režimů nabízí volby COMFORT, SPORT, SPORT+ a ECO PRO, takže si řidič může přizpůsobit charakter vozu své okamžité náladě.

Datum zveřejnění: 16. 11. 2011
Zpět na seznam novinek