BMW řady 6 Gran Coupé: trochu jiná „šestka“
Vozy BMW řady 6 měly dosud dvoje boční dveře a pevnou nebo skládací střechu, podle toho, zda se jednalo o kupé nebo kabriolet. Mnichovská automobilka představila koncem roku 2011 třetí variantu: Gran Coupé, která sleduje módní trend tzv. „čtyřdveřových kupé“.
Na první pohled nesmyslné spojení „čtyřdveřové kupé“ poměrně dobře vystihuje snahu designérů spojit praktičnost klasického sedanu s elegancí a noblesou luxusního kupé.
V porovnání se svými dvoudveřovými sourozenci je více než pětimetrové Gran Coupé postaveno na rozvoru, který je o 113 mm delší. To samozřejmě znamená mnohem velkorysejší nabídku místa na zadních sedadlech. Gran Coupé nabízí čtyři plnohodnotná sedadla, ale v případě potřeby je na krátké cesty k dispozici vzadu uprostřed páté sedadlo. Zavazadlový prostor má dostatečný objem 460 litrů, který vzroste sklopením opěradel zadních sedadel na 1265 litrů.
Nové BMW řady 6 Gran Coupé bylo představeno se dvěma zážehovými a jedním vznětovým motorem. Modely BMW 640i Gran Coupé a 640d Gran Coupé jsou poháněny přeplňovanými řadovými šestiválci 3,0 litru o výkonu 235 kW/320 k (640i), resp. 230 kW/313 k (640d). Na vrcholu stojí nový vidlicový osmiválec 4,4 litru (BMW 650i Gran Coupé), kombinující přeplňování dvěma turbodmychadly, přímé vstřikování HPI a plně variabilní ventilový rozvod Valvetronic. Výsledkem je nejvyšší výkon 330 kW/450 k. Stejně jako u šestiválců je hnací síla přenášena na zadní kola prostřednictvím sportovní osmistupňové samočinné převodovky, ale zákazníci si mohou v případě osmiválce zvolit alternativně inteligentní pohon všech kol xDrive. Podvozek je tvořen lichoběžníkovou přední nápravou a víceprvkovou zadní nápravou, hřebenovým řízením s elektromechanickým posilovačem Servotronic, adaptivním tlumením a výkonnou brzdovou soustavou. Na přání je k dispozici aktivní řízení všech kol a systém aktivních stabilizátorů Adaptive Drive.