Euro NCAP: poprvé pět hvězdiček pro pikap

Koncem října zveřejnila nezávislá organizace Euro NCAP výsledky testů bezpečnosti dvanácti nových vozidel. Pouze Lancia Voyager dostala čtyři hvězdičky, ostatní – Audi Q3, BMW řady 1, Chevrolet Captiva, Fiat Freemont, Ford Ranger, Hyundai Veloster, Mercedes-Benz třídy M, Opel Astra, Opel Zafira Tourer, Lancia Thema a Toyota Yaris – se mohou pochlubit maximálním počtem pěti hvězdiček. Z testovaných vozů je nejpozoruhodnější výsledek typu Ford Ranger, který vstoupil do dějin testů bezpečnosti Euro NCAP jako první pikap s pětihvězdičkovým hodnocením.

Třetí generace Rangeru byla vyvinuta australskou pobočkou Fordu a ve všech testech bezpečnosti prokázala výborné kvality, a to nejen v rámci svého segmentu, ale i v porovnání se všemi ostatními osobními vozy bez ohledu na cenu a koncepci. Zvláštní zmínku si zaslouží 81% hodnocení za ochranu chodců, které není běžné ani u osobních vozů, natož pak u pikapů. V porovnání s předchůdcem, který se musel po testu v roce 2008 spokojit s pouhými dvěma hvězdičkami, to je obrovský pokrok.

Organizace Euro NCAP bude kritéria pro ochranu chodců od příštího roku zpřísňovat. Pět hvězdiček se bude udělovat pouze po překonání hranice 60 %, což z výše uvedených vozů splňovaly kromě Rangeru už jen typy BMW řady 1, Mercedes-Benz třídy M a Toyota Yaris. Opět se tak potvrdilo, že tzv. aktivní kapoty, jimiž jsou z testovaných vozů vybaveny typy Fiat Freemont, Mercedes-Benz třídy M, Lancia Thema a Lancia Voyager, nejsou automaticky lepším řešením než jednodušší konvenční konstrukce bez aktivních prvků.

Čtyřhvězdičkový výsledek typu Lancia Voyager je lepší, než jakého dosáhl Chrysler Voyager v roce 2007. Ovšem současných 79 % za ochranu dospělých cestujících a 67 % za ochranu dětí navzdory modernizaci stále za současnými standardy poněkud zaostává.

Datum zveřejnění: 16. 11. 2011
Zpět na seznam novinek