Ferrari FF: poprvé s pohonem 4×4
Slavná italská automobilka Ferrari představila začátkem letošního roku za velkého zájmu světové veřejnosti první informace a snímky zcela nového dvanáctiválcového modelu Ferrari FF, který je prvním strojem v historii maranellské značky s pohonem všech kol.
Čtyřmístné Ferrari FF nabízí na italský sportovní vůz nebývalou míru praktické využitelnosti. Karoserie typu „shooting brake“, pod jejímž designem je opět podepsána karosárna Pininfarina, má sice jen dvoje boční dveře, ale její záď je zakončena výklopným víkem, pod nímž je nečekaně velký prostor pro zavazadla o objemu 450 litrů, který lze zvětšit sklopením zadních sedadel až na 800 litrů. Pozoruhodný vůz má vnější rozměry 4907 x 1953 x 1379 mm a jeho pohotovostní hmotnost bez provozních náplní je 1790 kg.
Nic z výše uvedeného ovšem neznamená, že by sportovní vlastnosti přišly zkrátka. Pod přední kapotou je uložen nový vidlicový dvanáctiválec s přímým vstřikováním benzinu, který ze zdvihového objemu 6262 cm3 poskytuje nejvyšší výkon 485 kW (660 k) při 8000 min-1 a maximum točivého momentu 683 N.m při 6000 min-1. Dvouspojková převodovka F1 je uložena před zadním diferenciálem (systém transaxle) a její bleskurychlé řazení bez přerušení toku hnací síly přispívá k bleskové akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,7 s. Nejvyšší rychlost je 335 km/h a kombinovaná spotřeba paliva 15,4 l/100 km.
Patentovaný pohon všech kol 4RM umožňuje bezpečně přenášet hnací sílu na vozovku i za zhoršených adhezních podmínek. Jeho hmotnost je v porovnání s konvenčními systémy pohonu všech kol o 50 % nižší, což přispívá k ideálnímu rozložení hmotnosti (53 % připadá na zadní nápravu). Regulace pohonu všech kol je dokonale integrována do elektronického řízení jízdní dynamiky vozidla. K údajně vynikajícím jízdním vlastnostem přispívají rovněž magnetorheologické tlumiče nejnovější generace (SCM3) a keramické kotoučové brzdy Brembo vyztužené uhlíkovými vlákny.