Mercedes-Benz třídy B: malá revoluce
V moderním automobilovém průmyslu se již nestává často, že by příchod nové generace již vyráběného automobilu znamenal velký vývojový skok kupředu.
Mercedes-Benz se k tomuto kroku odhodlal u druhé generace víceúčelových vozů třídy B, jejíž prodej byl již zahájen za ceny, které na českém trhu začínají na částce 558 000 Kč včetně DPH a integrovaného servisního paketu ISP (6 let/120 000 km servisní prohlídky zdarma).
Nová třída B se vyznačuje mnohem dynamičtějším designem karoserie a výrazně kvalitnějším interiérem, který si ponechává koncepci flexibilního uspořádání. Vynikající je aerodynamické řešení vozu s rekordně nízkými hodnotami součinitele aerodynamického odporu vzduchu (ve standardním provedení cx = 0,26, později se speciálním paketem ECO to bude dokonce jen 0,24!). S vnějšími rozměry 4359 x 1786 x 1557 mm zůstává třída B stále velmi kompaktním vozem. Střecha je o téměř 50 mm blíž k vozovce a výška sedadel nad vozovkou byla snížena o 86 mm, takže cestující mají více prostoru pro hlavu.
Vzadu mají cestující více místa pro nohy než v sedanech třídy E a S. Na přání dodávaný systém EASY VARIO PLUS přidává do výbavy zadní sedadla s možností podélného posouvání v rozsahu 140 mm (objem zavazadlového prostoru tak lze měnit mezi 488 a 666 litry) a sedadlo spolujezdce s opěradlem sklopným na sedák.
Kompletně nová je také nabídka motorů a převodovek. Jejich uložení vpředu napříč a pohon předních kol zůstává, nicméně všechny agregáty jsou nové a disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem. Zážehové čtyřválce M270 mají zdvihový objem 1,6 litru a dodávají se ve dvou výkonových stupních B 180 s 90 kW (122 k) a B 200 se 115 kW (156 k). Jejich maximální točivý moment 200 N.m, resp. 250 N.m je k dispozici již od 1250 min-1.
Vznětový čtyřválec je odvozen od motoru OM651 a jeho objem klesl na 1,8 litru. Model B 180 CDI poskytuje nejvyšší výkon 80 kW (109 k), v typu B 200 CDI to je 100 kW (136 k). Maximální točivý moment dosahuje u varianty s výkonem 80 kW hodnoty 250 N.m od 1400 min-1, ve 100kW verzi 300 N.m od 1600 min-1. Alternativou šestistupňové mechanické převodovky je sedmistupňová dvouspojková převodovka 7G-DCT. Výčet novinek zahrnuje rovněž zcela nový podvozek se čtyřprvkovou zadní nápravou a celou řadu asistenčních systémů.