Novinky pro Audi A8: hybrid a pohon předních kol

Automobilka Audi rozšíří v roce 2012 nabídku typů Audi A8 o dvě mimořádně hospodárná provedení: Audi A8 hybrid a Audi A8 3.0 TDI/150 kW (204 k), obě s pohonem předních kol. Spotřeba paliva luxusního sedanu tak klesne až k šesti litrům na 100 kilometrů v kombinovaném režimu EU.

Po technické stránce zajímavější novinkou je bezesporu Audi A8 hybrid, který slibuje výkon šestiválce a spotřebu čtyřválce. Ten je také základem paralelní hybridní soustavy. Konkrétně se jedná o zážehovou jednotku 2.0 TFSI o výkonu 155 kW (211 k), která poskytuje maximální točivý moment 350 N.m v rozsahu otáček od 1500 do 4200 min-1.

Audi A8 Hybrid

Místo klasického kapalinového měniče momentu v osmistupňové samočinné převodovce tiptronic zaujímá synchronní elektromotor s permanentním magnetem. Elektrický stroj je schopen se podílet na pohonu luxusního sedanu výkonem až 40 kW a točivým momentem 210 N.m. V případě potřeby změní elektromotor svou funkci na generátor, jímž je dobíjena sada akumulátorů Li-Ion uložená pod podlahou zavazadlového prostoru. Spojení mezi spalovacím motorem a elektromotorem zajišťuje lamelová spojka v olejové lázni.

Celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je udáván hodnotou 180 kW (245 k), maximum točivého momentu činí 480 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h je tak otázkou 7,7 s, přičemž jízdní odpory zvítězí nad další akcelerací až při 235 km/h. Podle předběžných údajů bude kombinovaná spotřeba EU necelých 6,4 l/100 km. Elektromotor je přitom schopen pohánět vůz výhradně vlastní sílou až do 100 km/h a při konstantní rychlosti 60 km/h vystačí kapacita akumulátoru na cca 3 km jízdy s nulovými emisemi.

Ještě o několik desetin litru hospodárnější je nový typ Audi A8 3.0 TDI (kombinovaná spotřeba EU: 6,0 l/100 km). Vznětový šestiválec ve spojení s osmistupňovou samočinnou převodovkou přenáší svůj výkon pouze na přední kola, čímž se odlišuje od všech dosud prodávaných typů A8 s pohonem všech kol quattro. Výkonová charakteristika třílitrového turbodieselu s maximem točivého momentu 400 N.m od 1250 do 3500 min-1 umožňuje suverénní jízdu s velmi nízkou spotřebou paliva. Nejvyšší rychlost je stejně jako u A8 hybrid 235 km/h, zrychlení „na sto“ trvá 7,9 s.

Datum zveřejnění: 16. 11. 2011
Zpět na seznam novinek