Novinky z Zuffenhausenu: 911 Carrera Cabriolet a Panamera GTS
Příznivci klasických sportovních vozů z Zuffenhausenu mají o důvod víc, aby se již těšili na první hřejivé paprsky příštího roku. V březnu 2012 bude totiž na trh uvedena nová generace otevřených vozů Porsche 911 Carrera Cabriolet. Inovativní konstrukce plátěné střechy s velkým využitím hořčíkových slitin umožnila designérům zachovat pro „devětsetjedenáctku“ typický tvar střechy.
Podobně jako kupé 911 nové generace má i Cabriolet novou karoserii vyrobenou z oceli a hliníku, prodloužený rozvor, širší rozchod kol vpředu a nový elektromechanický posilovač řízení. Snížená hmotnost a optimalizovaná konstrukce motorů umožnila citelné snížení spotřeby paliva při ještě lepší dynamice. Model 911 Carrera Cabrio má v zádi šestiválcový boxer 3,4 litru o výkonu 257 kW (350 k), výkonnější kabriolet 911 Carrera S mobilizuje z 3,8 litru 294 kW (400 k). Alternativou standardně dodávané sedmistupňové mechanické převodovky je dvouspojková převodovka PDK.
O měsíc dřív je u prodejců značky Porsche očekáván sportovní model Porsche Panamera GTS (Gran Turismo Sport) s motorem V8 4,8 litru o výkonu 316 kW (430 k), s pohonem všech kol a sportovním podvozkem. Dosud nejsportovnější Panamera dává své schopnosti najevo decentně upraveným designem karoserie, zatímco uvnitř vytváří atraktivní atmosféru adaptivní sportovní sedadla, volant SportDesign s páčkami pro manuální řazení a exkluzivní čalounění v kombinaci kůže a Alcantary.
Atmosféricky plněný osmiválec má o 22 kW (30 k) vyšší výkon než v modelech Panamera S/4S a o 20 N.m vyšší točivý moment (520 N.m). Vůz tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 288 km/h. K relativně nízké spotřebě paliva 10,9 l/100 km (kombinace EU) přispívá dvouspojková převodovka PDK. O 10 mm snížený podvozek pracuje se vzduchovým odpružením a adaptivním tlumením PASM. Brzdová soustava byla převzata z modelu Panamera Turbo.