Nový Mercedes-Benz Třídy M: zaměřeno na spotřebu
Mercedes-Benz zveřejnil první fotografie a technické informace o nové generaci SUV Třídy M. Zatímco design exteriéru a interiéru je další evolucí známých motivů, pod kapotou i v dalších oblastech konstrukce došlo k výrazným změnám, což dokládá například průměrné snížení spotřeby paliva napříč celou modelovou řadou o 25 % v porovnání s předchůdcem.
Rekordmanem z hlediska hospodárnosti provozu je model ML 250 BlueTEC 4MATIC s kombinovanou spotřebou 6,0 l/100 km a dojezdem na jednu náplň palivové nádrže až 1500 kilometrů. Základním kamenem pro dosažení nízké spotřeby paliva jsou kromě snížení velikosti jízdních odporů (např. cx = 0,32 je nejlepší hodnotou v tomto segmentu) vznětové motory BlueTEC a zážehové motory BlueDIRECT.
Jak čtyřválcový turbodiesel ML 250 BlueTEC známý z Třídy S, tak i přepracovaný třílitrový šestiválec ML 350 BlueTEC plní již dnes emisní normu Euro 6. Menší jednotka poskytuje nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a maximum točivého momentu 500 N.m. To jsou stejné hodnoty jako u předchůdce ML 300 CDI BlueEFFICIENCY 4MATIC při spotřebě paliva, která je o 28 % nižší! O 24 % hospodárnější než dosavadní srovnatelný model je modernizovaný vznětový šestiválec, který je vyladěn na výrazně vyšší výkon 190 kW (258 k) a točivý moment 620 N.m. K nízké spotřebě přispívá sedmistupňová samočinná převodovka 7G-TRONIC PLUS s novým kapalinovým měničem, funkce ECO Start-Stop, menší tření v poháněcím ústrojí, elektrický posilovač řízení, pneumatiky se sníženým valivým odporem a celá řada dalších opatření.
Velkou pozornost věnovali konstruktéři rovněž snižování hmotnosti. Závěsná ramena přední a zadní nápravy, kapota a blatníky jsou vyrobeny z lehké a odolné hliníkové slitiny. Příčný nosník přístrojové desky je ze slitiny hořčíku. Podvozek s ocelovým odpružením je poprvé vybaven selektivními tlumiči, které reagují s různou charakteristikou v závislosti na jízdní situaci.
Šestiválcové modely jsou standardně vybaveny paketem pro jízdu v terénu, který zahrnuje tlačítko pro aktivaci speciálního terénního programu. Na přání je k dispozici vzduchové odpružení a paket ON&OFFROAD s šesti jízdními programy, dvoustupňovou rozdělovací převodovkou, uzávěrkou mezinápravového diferenciálu a dalšími prvky.