Nový přírůstek do rodiny vozů BMW M
V Mnichově uložili výbušnou sílu 340 koňských sil generovaných přeplňovaným třílitrovým řadovým šestiválcem do kompaktní karoserie BMW řady 1 Coupé. Výsledek? Rychlá práce s pedály plynu a spojky a s řadicí pákou nově vyvinuté šestistupňové mechanické převodovky odmění řidiče akcelerací z 0 na 100 km/h za 4,9 s.
Dvousetkilometrová rychlost je pokořena za pouhých 17,3 s a nejvyšší rychlost je 250 km/h, samozřejmě po zásahu elektronického omezovače, neboť tento stroj má na víc.
Nová forma radosti z jízdy nese název BMW řady 1 M Coupé a svou výstavní premiéru si odbyla společně s modernizovanými vozy BMW řady 1 Coupé a BMW řady 1 Cabrio na lednovém mezinárodním autosalonu NAIAS 2011 v Detroitu. Čtyřmístné sportovní kupé vyvinuté společností BMW M GmbH je rozpoznatelné na první pohled, ale zároveň si zachovává decentní charakter příznačný pro modely M. BMW řady 1 M Coupé je nejkratším (4380 mm) a současně nejnižším (1420 mm) modelem z produkce BMW M GmbH. V porovnání s modelem 135i Coupé je o 55 mm širší (1803 mm).
V úpravách poháněcího ústrojí, podvozku a aerodynamického řešení karoserie se odrážejí bohaté zkušenosti sbírané po dlouhé roky v motoristickém sportu. Šestiválec M TwinPower Turbo disponuje kombinací přímého vstřikování a přeplňování, která přispívá nejen k maximálnímu výkonu 250 kW (340 k) při 5980 min-1, ale i k mohutnému točivému momentu 450 N.m. Působivá hodnota točivého momentu je k dispozici již od 1500 min-1 a na této úrovni zůstává až do 4500 min-1. Při maximální akceleraci má řidič krátkodobě k dispozici funkci overboost, která zvyšuje točivý moment o dalších 50 N.m.
Specificky vyladěný podvozek je sestaven z komponentů s optimalizovanou hmotností, dále disponuje charakteristickou kinematikou náprav M, kovanými závěsnými rameny z hliníku, samosvorným diferenciálem M, vysokovýkonnými brzdami a regulací jízdní stability včetně režimu M Dynamic Mode (MDM). Vůz jezdí na 19″ kolech z lehkých slitin obutých do pneumatik 245/35 R 19 vpředu a 265/35 R 19 vzadu.