Nový Volkswagen Beetle: sportovní Brouk
Volkswagen Brouk je doma po celém světě, a proto Volkswagen připravil jedinečnou světovou premiéru nové generace své legendy na třech kontinentech současně, a to v Šanghaji, Berlíně a New Yorku.
První Volkswagen přinesl v poválečném období širokým vrstvám obyvatelstva možnost individuální dopravy, což se odráží i v neuvěřitelném počtu 21,5 milionu vyrobených vozů v průběhu několika desetiletí. V roce 1998 uvedl Volkswagen na trh modelovou řadu New Beetle jako vzpomínku na tento legendární vůz, jemuž vděčí za svou existenci. New Beetle zaujal především nostalgické Američany a do loňského roku vzniklo více než milion těchto vozů.
Nyní přichází zcela nová generace s názvem Beetle. Designéři zcela nově interpretovali dobře známé tvary. Nový Beetle je mnohem dynamičtější s delším rozvorem (2537 mm) a nižší a plošší střechou. V porovnání s typem New Beetle jsou proporce dynamické siluety Beetlu mnohem blíž k původnímu Broukovi. Inspirací pro novinku s vnější délkou 4278 mm (+ 152 mm), šířkou 1808 mm (+ 84 mm) a výškou 1486 mm (- 12 mm) byla rovněž studie Ragster ve stylu vozů „hot rod“ představená na autosalonu v Detroitu v roce 2005. Modely poháněné motory TSI o výkonu 118 kW (160 k) a 147 kW (200 k) mají na zádi pod zadním oknem výrazný přítlačný spoiler, který je vzhledem k tvaru karoserie a nejvyšší rychlosti až 225 km/h nezbytný.
V interiéru vládne veskrze moderní atmosféra. Přístrojový panel je tvořen třemi analogovými přístroji, které mohou být na přání doplněny třemi malými kruhovými přístroji uprostřed přístrojové desky (teplota oleje, stopky a plnicí tlak). Přestože se řidič bude uvnitř nového Brouka údajně cítit jako ve sportovním kupé, slibuje výrobce více prostoru na zadních sedadlech a výrazně větší zavazadlový prostor o objemu 310 litrů místo dosavadních 209 litrů.
Pro evropské trhy je připravena paleta zážehových a vznětových čtyřválců s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Trojice zážehových jednotek TSI poskytuje výkony 77 kW (105 k), 118 kW (160 k) a 147 kW (200 k), zatímco dva vznětové motory TDI nabízejí 77 kW (105 k), resp. 103 kW (140 k). Pro všech pět motorů je na přání k dispozici dvouspojková převodovka DSG. Nový Volkswagen Beetle bude na evropské trhy uveden na přelomu října a listopadu 2011.