Opel Astra GTC: atletický hatchback
Astra GTC nechce být již od minulé generace obyčejným třídveřovým hatchbackem, ale dynamicky stylizovaným vozem, který vyvolává více emocí, aniž by příliš ubíral na prostoru a praktické využitelnosti nudnější pětidveřové varianty.
U současné generace Astry to platí dvojnásob. Kromě krytů vnějších zpětných zrcátek a antény nemá nová Astra GTC jediný vnější díl karoserie shodný s ostatními modely Astra a šest ze sedmi nabízených kol s průměrem ráfku 17 až 20 palců je vyhrazeno pro GTC.
Sportovní duch se odráží také v úpravách podvozku, který má o 10 až 15 mm nižší světlou výšku, o 10 mm delší rozvor a o 40 mm širší rozchod kol vpředu, resp. o 30 mm širší rozchod kol vzadu. Přední náprava HiPerStrut má vylepšené vzpěry McPherson, vzadu je neobvyklá kliková náprava s Wattovým přímovodem. K dispozici bude také adaptivní systém FlexRide se třemi režimy. Prodej bude zahájen s pěti motory s výkony od 74 kW (100 k) do 132 kW (180 k). Vysloveně sportovní verze včetně OPC budou následovat v roce 2012.