Porsche 911 Carrera: tradice v moderním podání

Legendární modelová řada sportovních vozů Porsche 911 Carrera oslaví za dva roky „padesátku“, ale její koncepce je očividně nestárnoucí. Tuto skutečnost ještě více vyzdvihuje zcela nová generace devětsetjedenáctky, která bude představena v polovině září na IAA 2011 a u českých prodejců se objeví již v prosinci.

Základní tvary 911 se samozřejmě nemění, ale každá generace představuje novou interpretaci sportovní ikony. Letošní novinka sází nepokrytě na atletické proporce. Rozvor byl prodloužen o 100 mm, zatímco výška je nižší. Konstruktéři zvětšili také rozchod kol a zaměřili se na aerodynamické vlastnosti. Rozšířením variabilně výsuvného zadního spoileru se podařilo snížit vztlak při zachování velmi dobrého součinitele aerodynamického odporu vzduchu.

Zcela nová karoserie kombinuje ve své struktuře hliník a ocel, čímž výrazně přispívá k celkovému snížení hmotnosti vozu až o 45 kg. Uvnitř vytvořili designéři prostředí, které v mnohém připomíná typ Carrera GT. Ze štíhlého středového panelu s velkoplošným displejem a ovládacími prvky je mezi sedadla řidiče a spolujezdce protažena silně skloněná středová konzola nesoucí řadicí páku, resp. páku voliče, za níž se nacházejí ještě další tlačítka pro ovládání systémů vozu. Mezi charakteristické prvky patří samozřejmě pětice kruhových přístrojů s centrálním otáčkoměrem a zámek zapalování umístěný vlevo od volantu.

Nové šestiválce boxer 3,4 litru (Carrera; 257 kW/350 k) a 3,8 litru (Carrera S; 294 kW/400 k) se mohou pochlubit nejen lepšími výkonovými parametry, ale i snížením spotřeby a emisí až o 16 %. Mezi novinky zvyšující hospodárnost patří systém Auto Start Stop, důmyslné řízení chladicí soustavy, rekuperace kinetické energie, využívání jízdy setrvačností (s převodovkou PDK), elektromechanický posilovač řízení a první sedmistupňová mechanická převodovka na světě.

Porsche 911 Carrera s převodovkou PDK spotřebuje v kombinovaném cyklu EU pouhých 8,2 l/100 km, výkonnější verze S si „vezme“ jen o 0,5 l/100 km více. Zrychlení z 0 na 100 km/h je přitom otázkou 4,4/4,1 s (Carrera/Carrera S s PDK a paketem Sport Chrono při aktivovaném režimu Sport Plus). Podvozek s novou zadní nápravou může být poprvé vybaven aktivními stabilizátory PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) pro eliminaci bočního naklánění.

Datum zveřejnění: 7. 9. 2011
Zpět na seznam novinek