Škoda Auto hlásí nové rekordy a dostala další prestižní ocenění
Automobilka Škoda oznámila, že v prvním pololetí roku 2011 dosáhla nového prodejního rekordu, když celkový odbyt vzrostl meziročně o 20,1 % na 454 700 vozů. Od března do června přepisovala Škoda každý měsíc historické tabulky nejlepšími prodejními výsledky v příslušných měsících.
Na stagnujícím českém trhu si Škoda udržuje svou dominantní pozici, ale na mnoha evropských trzích rychle roste. Dvouciferný růst v červnu zaznamenala mladoboleslavská automobilka například na Ukrajině (+64,8 %), v Belgii (+48,2 %), v Nizozemí (+38,8 %), ve Velké Británii (+18,7 %), v Dánsku (+15,8 %) a ve Švýcarsku (+13,2 %). Obrovskou dynamiku má odbyt na rychle se rozvíjejících trzích, jako je Čína (+25,8 %), Rusko (+33,6 %) a Indie (+48,1 %).
V červnu byla největší poptávka po modelech Octavia (34 500 vozidel/+20,0 %), následovala Fabia (24 800 vozidel/+17,1 %), Superb (10 900 vozidel/+13,9 %), Yeti (6300 vozidel/+23,5 %) a Roomster (3300 vozidel/+4,9 %).
„Škoda má dobrý kurz a nadále přidává plyn. V nadcházejících letech značka uvede na trh řadu nových modelů a výrazně rozšíří modelovou paletu,“ naznačil výhled do budoucna Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Prodeje a marketingu.
Úspěšná strategie mladoboleslavské automobilky přináší také uznání v podobě prestižních ocenění. V polovině června se stala Škoda Auto jako nejvýznamnější podnik v České republice vítězem soutěže „Czech Top 100“, v níž jsou hodnoceny nejdůležitější české podniky privatizované v souvislosti se zavedením tržního hospodářství v ČR na počátku 90. let. Hodnotícími kritérii jsou důležité ekonomické ukazatele a další charakteristiky, jako například kvalita produktů, hodnota firmy, společenská odpovědnost nebo atraktivita zaměstnavatele.
Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast personalistiky, u příležitosti převzetí ceny na slavnostním večeru v paláci Žofín prohlásil: „Našeho opakovaného úspěchu v této významné soutěži si velice vážíme. Toto ocenění nás naplňuje hrdostí a mimořádným způsobem podtrhuje význam našeho podniku pro tuto zemi. Současně jej vnímáme jako ocenění skvělých vlastností našich zaměstnanců v uplynulých dvaceti letech. Náš nejnovější úspěch je pro nás motivací, abychom v pozitivním rozvoji v příštích letech důsledně pokračovali. Naše Růstová strategie proto vytváří ideální podmínky.“