Škoda Citigo: okřídlený šíp do města

Škoda Auto představila již svou sedmou modelovou řadu. Tentokrát vstupuje mladoboleslavská automobilka do segmentu A00 a své novince dala název Citigo. Malý vůz do města bude uveden na český trh koncem letošního roku, v ostatních evropských zemích až začátkem léta.

Stejně jako u kolínských trojčat ze společného podniku PSA/Toyota není Škoda Citigo osamocenou konstrukcí. Technicky shodní koncernoví sourozenci se jmenují SEAT Mii a Volkswagen up! a nepřekvapí, že i tato trojčata se vzájemně odlišují jen designem v charakteristickém stylu příslušné značky a odlišnou strukturou výbav a cen.

Škoda Citigo

Jako první přijde na trh třídveřová varianta modelu Citigo, zatímco na praktičtější pětidveřovou verzi si budou muset zákazníci počkat do roku 2012. Při délce 3,56 metru, šířce 1,65 metru a výšce 1,48 metru je Škoda Citigo koncipována jako čtyřmístný automobil. Využití obestavěného prostoru patří jako vždy u vozů Škoda k silným stránkám, o čemž svědčí i slušný objem zavazadlového prostoru 251 litrů, případně až 951 litrů po sklopení opěradel zadních sedadel.

Nabídka motorů bude zpočátku omezena na zcela nový zážehový tříválec se zdvihovým objemem 1,0 litru. Ten bude k dispozici ve dvou výkonových variantách 44 kW (60 k), resp. 55 kW (75 k), a to v kombinaci s pětistupňovou mechanickou převodovkou (na přání v automatizovaném provedení). Nejnižší kombinovanou spotřebou se mohou pochlubit mimořádně hospodárné verze Green tec (4,2 l/100 km, resp. 4,3 l/100 km). Standardní provedení jsou o 0,3 až 0,4 l/100 km žíznivější.

Dosáhnout vysoké úrovně bezpečnosti je u malých vozů obzvlášť obtížným úkolem. Nová Škoda Citigo proto dostala do vínku velmi tuhou strukturu karoserie s účinnými deformačními zónami a rozsáhlou výbavu zádržnými systémy. Mezi nimi nechybí čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce a boční airbagy v opěradlech předních sedadel, které chrání při bočním nárazu současně hlavu i hrudník. Naprostou novinkou v tomto segmentu je asistenční systém „City Safe Drive“, který při rychlosti do 30 km/h sleduje okolí před vozidlem laserovým senzorem a automatickým brzdovým zásahem dokáže za jistých okolností zcela zabránit srážce, nebo alespoň zmírnit její následky.

Datum zveřejnění: 11. 10. 2011
Zpět na seznam novinek