Třetí generace vozů Ford Focus již v prodeji

Ford uvedl na trh třetí generaci svého velmi úspěšného zástupce v nižší střední třídě, jehož bylo od roku 1998 prodáno po celém světě více než 9 milionů vozů. Výroba třetí generace bestselleru se znakem modrého oválu pro evropské trhy byla zahájena na přelomu ledna a února v německém závodu Saarlouis. Jako první přišel do prodeje koncem března pětidveřový hatchback, po něm následoval čtyřdveřový sedan a prostorné kombi.

Mezi největší technické novinky třetí generace Focusu patří systém Active City Stop, který snižuje riziko nehody při pomalé jízdě, asistent pro jízdu v jízdním pruhu a aktivní parkovací asistent, který přebírá za řidiče práci s řízením během parkování do mezery v řadě podélně stojících vozidel. Nechybí ani systém BLIS pro sledování provozu v tzv. slepých úhlech řidiče, systém rozpoznávání dopravních značek s rychlostními limity, asistent dálkových světlometů, sledování únavy řidiče nebo adaptivní tempomat ACC.

V oblasti pohonného ústrojí Ford výrazně zapracoval na paletě zážehových motorů a dále zdokonalil stávající vznětové motory. Základní zážehovou jednotkou je atmosféricky plněný motor 1.6 Duratec Ti-VCT s proměnným časováním ventilů. Touhu po vyšší dynamice uspokojí přeplňované motory 1.6 EcoBoost s přímým vstřikováním benzinu. Rozpětí výkonů čtyř zážehových a pěti vznětových motorů sahá od 70 kW (95 k) do 134 kW (182 k). Na začátek roku 2012 je ohlášen mimořádně hospodárný model Focus ECOnetic poháněný novou verzí motoru 1.6 Duratorq TDCi o výkonu 77 kW (105 k), u které Ford slibuje spotřebu paliva do 3,5 l/100 km.

Tradičně vyspělá konstrukce zdařile vyladěného podvozku zahrnuje stabilizační systém ESP s novou funkcí TVC, která aktivně rozděluje točivý moment mezi pravé a levé kolo při průjezdu zatáčkou a podporuje tak ochotu vozu měnit směr jízdy při vynikající úrovni stability.

Konstrukce nové generace vozů Ford Focus byla opět evropskou záležitostí, ale výroba bude probíhat na třech kontinentech pro více než 120 trhů celého světa. Na českém trhu začínají ceny od 359 990/384 990/393 990 Kč za hatchback/sedan/kombi s motorem 1.6 Duratec Ti-VCT po odečtení tzv. zaváděcího bonusu ve výši 65 000 Kč.

Datum zveřejnění: 3. 5. 2011
Zpět na seznam novinek