Volkswagen Passat Alltrack: Variant do terénu

Jednou z novinek na letošním mezinárodním autosalonu v Tokiu byl Volkswagen Passat Alltrack. Volkswagen s tímto vozem míří do stále oblíbenějšího segmentu konvenčních kombi upravených ve stylu SUV. Na českém trhu začne Passat Alltrack usilovat o přízeň zákazníků od podzimu 2012.

Mnohostranný a prostorný vůz s robustní konstrukcí nemusí být nutně zatížen negativy většiny terénních automobilů, jako jsou příliš velké rozměry, vysoká hmotnost a nehospodárnost. K tahání běžných přívěsů nebo k překonávání záludností lesní cesty vedoucí od silnice k chalupě totiž obvykle postačují klasické osobní vozy se zvýšenou světlou výškou a případně i s pohonem všech kol.

A právě takové přednosti hodlá zákazníkům nabídnout nový Passat Alltrack, který dostal jako vizuální potvrzení svých schopností stylistický paket přibližující jeho vzhled robustním vozům kategorie SUV. Passat Alltrack se však neodlišuje od konvenčního Passatu Variant pouze novými nárazníky a rozšířenými podběhy a bočními prahy, ale především vyšší světlou výškou a většími nájezdovými a přechodovými úhly, které usnadňují jízdu po nezpevněném povrchu.

K dispozici budou dva zážehové a dva vznětové motory. Pohonem všech kol 4Motion budou ovšem standardně vybaveny pouze nejvýkonnější zážehové (2.0 TSI o výkonu 155 kW/210 k) a vznětové (2.0 TDI o výkonu 125 kW/170 k) jednotky. V obou případech je hnací síla přenášena prostřednictvím dvouspojkové převodovky DSG. Pohon všech kol si lze zvolit na přání pro méně výkonný turbodiesel 2.0 TDI vyladěný na 103 kW/140 k, zatímco zážehový motor 1.8 TSI o výkonu 118 kW (160 k) zůstane podle prvních informací výhradně u pohonu předních kol. Hospodárné turbodiesely vystačí i v kombinaci s pohonem všech kol s pouhými 5,7 l/100 km (verze 103 kW/140 k), resp. 5,8 l/100 km (verze 125 kW/170 k).

Datum zveřejnění: 14. 12. 2011
Zpět na seznam novinek