BMW M6 jako kupé i kabriolet

BMW M5 již přešlo s aktuální generací z vysokootáčkového atmosférického desetiválce na přeplňovaný osmiválec a stejná změna se nyní udála i v případě nové generace sportovních vozů BMW M6 vyráběných opět v karosářských verzích kupé a kabriolet.

Jak je u vozů M zvykem, nejsou stylistické úpravy jejich vnějšího designu nijak divoké, přesto však dávají jasně najevo dynamický potenciál vozu. Nicméně to hlavní se skrývá pod kapotou. Vysokootáčkový motor M TwinPower Turbo V8 4,4 litru je přeplňován dvojicí dvoukomorových turbodmychadel Twin Scroll v kombinaci s přímým vstřikováním benzinu High Precision Injection a plně variabilním ventilovým rozvodem VALVETRONIC. Turbomotor dosahuje přitom neobvykle vysokého maxima otáček 7200 min-1. V porovnání s předchůdcem se nejvyšší výkon zvýšil o 10 % na 412 kW (560 k) mezi 6000 a 7000 min-1 a nejvyšší točivý moment vzrostl dokonce o 30 % na 680 N.m. Tato hodnota je přitom k dispozici již od 1500 min-1. V praxi to znamená suverénní hnací sílu v jakékoli situaci.

Klasický sprint „na sto“ je u M6 Coupé otázkou 4,2 s, kabriolet je o desetinu sekundy pomalejší. Pozoruhodné jsou také hodnoty zrychlení z 0 na 200 km/h, které kupé zvládne za 12,6 s a kabriolet za 13,1 s. Nejvyšší rychlost je standardně elektronicky omezena na 250 km/h, ale s paketem M Driver’s lze cestovat rychlostí až 305 km/h.

Hnací síla je standardně přenášena na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky M Drivelogic s optimalizovaným řazením, funkcí Launch Control a asistenční funkcí pro pomalou jízdu. Trakce je optimalizována aktivním diferenciálem M s plně variabilním rozdělováním točivého momentu mezi zadní kola. Větší dynamika není zaplacena vyšší spotřebou paliva, ba právě naopak. V kombinovaném cyklu EU vykazují nové sportovní vozy průměrnou spotřebu 9,9 l/100 km (kupé), resp. 10,3 l/100 km (kabriolet), což odpovídá mezigeneračnímu snížení o více než 30 procent. K hospodárnosti přispívá standardně dodávaný systém Auto Start-Stop a další prvky z programu BMW EfficientDynamics.

Datum zveřejnění: 29. 2. 2012
Zpět na seznam novinek