Ford B-MAX

Opel Meriva, Citroën C3 Picasso a Renault Grand Modus – to je hlavní trojice konkurentů pro nový Ford B-MAX, jehož sériové provedení bude mít světovou premiéru na letošním autosalonu v Ženevě. Ford svou novinkou dále rozšiřuje stávající portfolio velkoprostorových vozů zahrnující oblíbené vozy S-MAX, Galaxy, C-MAX a Grand C-MAX.

Zcela nový Ford B-MAX míří do segmentu malých MPV, do něhož přináší unikátní koncepci karoserie se zadními posuvnými dveřmi bez pevných střešních sloupků B, která má zaručit snadný přístup do interiéru pro všechny cestující. Ford však navzdory značnému důrazu na praktickou stránku věci nespouští ze zřetele dynamický a moderní přístup, který charakterizuje aktuální směřování designu automobilů s modrým oválem.

Po technické stránce staví nový B-MAX na osvědčené technice Fordovy globální platformy pro vozy segmentu B a je tedy úzce příbuzný s Fiestou. Více než čtyřmetrový B-MAX přesahuje pětidveřovou Fiestu o cca 11 centimetrů do délky i výšky, zároveň je však o 32 cm kratší než nový C-MAX. Při otevřených předních a zadních dveřích je interiér přístupný otvorem širokým přes 1,5 metru. Flexibilní systém sedadel zahrnuje sklopné přední sedadlo spolujezdce, které umožňuje převážet předměty o délce až 2,35 metru.

Základem nabídky motorů bude rovněž zcela nový zážehový tříválec EcoBoost 1,0 litru doplněný turbodieselem 1.6 TDCi. Litrový EcoBoost se již montuje pod kapotu Focusu, kde dosahuje pozoruhodných výkonových parametrů při minimální spotřebě paliva díky kombinaci přeplňování výfukovým turbodmychadlem, přímého vstřikování benzinu a proměnného časování sacích a výfukových ventilů. V B-MAXu bude tento motor vyladěn na 88 kW (120 k), zatímco turbodiesel bude poskytovat nejvyšší výkon 70 kW (95 k). Hodnoty kombinované spotřeby jsou přitom 4,9 l/100 km (EcoBoost), resp. 4,0 l/100 km (TDCi).

Datum zveřejnění: 29. 2. 2012
Zpět na seznam novinek