Jaguar F-Type: svůdná šelma
Na Pařížském autosalonu měl světovou premiéru zcela nový dvoumístný roadster Jaguar F-Type, nejnovější představitel britských ušlechtilých sportovních vozů. Po vizuální stránce je F-Type prvním představitelem zcela nového designérského stylu pro sportovní vozy Jaguar.
Díky dlouhému rozvoru 2622 mm zůstávají při vnější délce 4470 mm jen krátké převisy karoserie vpředu a vzadu. Dynamické proporce jsou dále podtrženy kombinací šířky 1923 mm a výšky pouhých 1296 až 1307 mm. K čistějším liniím přispívají například nové kliky dveří a výsuvný spoiler.
Neméně atraktivní interiér je orientován především na řidiče. Zákazníci mají na výběr tři modely F-Type, F-Type S a F-Type V8 S. První dva modely mají pod kapotou nový zážehový motor V6 3,0 litru přeplňovaný mechanickým dmychadlem a vyladěný na nejvyšší výkon 250 kW (340 k), resp. 279 kW (380 k). Vrcholnému modelu propůjčuje křídla pětilitrový vidlicový osmiválec se stejnou technikou přeplňování jako u šestiválců, díky níž nabízí nejvyšší výkon 364 kW (495 k). F-Type V8 S zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 300 km/h. Mimořádné dynamické schopnosti tohoto vozu dokumentuje rovněž hodnota zrychlení z 80 na 120 km/h za 2,5 s.
Na slabou dynamiku si nebudou stěžovat ani řidiči šestiválcových verzí, které umí „sprint na sto“ za 5,3 s, resp. 4,9 s, a jejich akceleraci učiní přítrž elektronický omezovač až při 260 km/h, resp. 275 km/h. Ve všech modelech je hnací síla přenášena na zadní kola prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky s funkcí manuálního řazení „Quickshift“, která společně s relativně lehkou konstrukcí celého vozu (hmotnost vozu je od 1597 kg) a vyspělou technikou motorů přispívá k hodnotám kombinované spotřeby paliva mezi 9,0 a 11,1 l/100 km.