Mercedes-Benz třídy A: nečekaná dynamika
Mercedes-Benz se rozhodl pro zcela nové pojetí své nejmenší modelové řady. Třetí generace třídy A, která se začne prodávat od září 2012, přichází s nečekanou dynamikou a sportovním charakterem. Svědčí o tom například výška karoserie. Pohledný pětidveřový hatchback je s celkovými vnějšími rozměry 4292 x 1780 x 1433 mm o plných 180 mm nižší než předchůdce! Podobně jako u všech nových vozů s hvězdou představených v posledních několika letech se inženýři důkladně zabývali aerodynamickým řešením karoserie. Výsledkem je hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,26, nový rekord v nižší střední třídě.
Jízdní vlastnosti nové třídy A těží z výrazně sníženého těžiště a nové čtyřprvkové zadní nápravy, díky níž se budou poprvé vyrábět kromě variant s pohonem předních kol také verze 4MATIC s pohonem všech kol. Zákazníci budou mít na výběr širokou paletu zážehových a vznětových motorů s rozpětím výkonů od 80 kW (109 k) do 155 kW (211 k). Zážehové čtyřválce mají zdvihový objem 1,6 nebo 2,0 litru, zatímco turbodiesely spalují naftu ve válcích s celkovým zdvihovým objemem 2,0 litru, resp. 2,2 litru. Alternativou standardně montované šestistupňové převodovky s manuálním řazením může být sedmistupňová dvouspojková převodovka 7G-DCT. Spotřebu paliva při častém zastavování snižuje funkce ECO Start-Stop.
Třída A by nebyla Mercedesem, kdyby neposkytovala příkladnou bezpečnost. Jako jediná ve svém segmentu například nabízí ve standardní výbavě asistenční systém Collision Prevention Assist, který snižuje riziko nárazu do vpředu jedoucího vozidla. Tato novinka pracuje s radarovým senzorem, aby řidiče upozornila včas na nebezpečí nehody a případně jí zabránila zásahem adaptivního brzdového asistenta. Výbavu nové třídy A rozšířil také systém PRE-SAFE, který se poprvé objevil v roce 2002 v luxusní třídě S. PRE-SAFE aktivuje v případě kritických hodnot příčného a podélného zrychlení předpínače bezpečnostních pásů, uzavře boční a střešní okna a nastaví sedadlo spolujezdce do polohy, která je optimální pro účinnost zádržných systémů.