Mercedes-Benz třídy GL: třída S do terénu

Pohodlí luxusního sedanu pro až sedm cestujících a schopnosti skutečného terénního vozu – to jsou hlavní přednosti nových vozů Mercedes-Benz třídy GL, které navíc nabízejí ještě vyšší úroveň dynamiky, bezpečnosti a hospodárnosti. Základem mimořádného jízdního komfortu je velmi tuhá karoserie, optimalizovaný hnací řetězec, vylepšený podvozek, vynikající aeroakustické vlastnosti a inteligentní využití nových druhů izolačních materiálů.

Standardní výbava zahrnuje vzduchové odpružení AIRMATIC s adaptivním tlumením ADS a udržováním stálé světlé výšky. Novinkou je asistent pro jízdu v bočním nárazovém větru. Na přání dodávaný ACTIVE CURVE SYSTEM potlačuje naklánění karoserie pomocí aktivních příčných zkrutných stabilizátorů na přední a zadní nápravě. Další funkcí tohoto všestranného systému je odpojení stabilizátorů při jízdě v terénu, kde se uplatní rovněž trvalý pohon všech kol 4MATIC, asistent rozjezdu, udržování bezpečné rychlosti jízdy při sjíždění svahu DSR a speciální terénní režim.

Vozy vybavené paketem ON&OFFROAD mají navíc ochranné kryty motoru a spodní části vozu, dvoustupňovou rozdělovací převodovku, uzávěrku mezinápravového diferenciálu a rozšířenou funkčnost vzduchového odpružení AIRMATIC, které umožňuje zvýšit světlou výšku až na 306 mm a brodivost na 600 mm. Inteligentní bi-xenonové světlomety disponují novým terénním režimem, který doplňuje asistenta dálkových světlometů a asistenta nočního vidění Plus.

Nabízené motory s výkony od 190 kW (258 k) do 410 kW (557 k) jsou až o 20 procent hospodárnější než dosud. Třílitrový vznětový šestiválec GL 350 BlueTEC 4MATIC spotřebuje 7,4 l/100 km a zároveň plní budoucí emisní normu Euro 6. Přeplňovaný osmiválec 4,7 litru v typu GL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY si v průměru řekne o 11,3 l/100 km, přestože nabízí výkon 320 kW (435 k) a maximum točivého momentu 700 N.m. Ještě výkonnější je suverénní GL 63 AMG, jehož rovněž dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec 5,5 litru umožňuje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za pozoruhodných 4,9 sekundy.

Datum zveřejnění: 4. 9. 2012
Zpět na seznam novinek