Nové Audi A3 odhaleno: u prodejců na podzim
Třetí generace modelové řady Audi A3 je na cestě do showroomů s logem čtyř kruhů. Jako první se tradičně představila třídveřová varianta, a to na březnovém autosalonu v Ženevě. Zdařilý design je opatrnou evolucí důvěrně známých tvarů, ale konstrukce vozu je zcela nová. Nové Audi A3 je totiž prvním sériově vyráběným modelem postaveným na inovativní platformě MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč.

Mezi hlavní rysy platformy MQB patří stejné uložení motorů ve všech vozech využívajících tento technický základ a možnost velké variability z hlediska vnějších rozměrů, rozvoru i uspořádání karoserie. Vnější rozměry s délkou 4237 mm, šířkou 1777 mm a výškou 1421 mm jsou prakticky stejné, rozvor vzrostl o 23 mm na 2601 mm.
Velký důraz kladli inženýři na snižování hmotnosti. Základní struktura karoserie je sice vyrobena opět z oceli, ale například kapota motoru a blatníky jsou z hliníku. Celkem se jim podařilo snížit hmotnost o 80 kilogramů, takže základní model A3 1.4 TFSI váží podle údajů výrobce 1175 kg.
Souběžně s platformou MQB byla vyvinuta nová generace zážehových a vznětových motorů. Audi bude zpočátku nabízet dva zážehové motory TFSI a jeden turbodiesel TDI, u nichž je přímé vstřikování a přeplňování doplněno inovativním řízením chladicí soustavy a systémem Start-Stop. V porovnání s předchůdcem klesla spotřeba paliva v průměru o 12 procent.
Roli základního motoru plní jednotka 1.4 TFSI s výkonem 90 kW (122 k) a kombinovanou spotřebou EU 5,2 l/100 km. Nejlevnější Audi A3 zrychlí „na sto“ za 9,3 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 200 km/h. Zatím nejvýkonnější verzí bude jednotka 1.8 TFSI s nejvyšším výkonem 132 kW (180 k). V oblasti hospodárnosti je příkladný turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 105 kW (143 k), který spotřebuje pouhých 4,1 l/100 km. Jeho běh je díky nové poloze vyvažovacích hřídelů ještě kultivovanější.