Nové Audi R8: více dravosti
Audi začne koncem letošního roku dodávat svým zákazníkům modernizované vozy Audi R8 a Audi R8 Spyder. Novinkou je například nová sedmistupňová převodovka S tronic dostupná pro všechny varianty a nový špičkový model Audi R8 V10 plus.
Stylistické úpravy jsou decentní, ale nové detaily dodávají vozu ještě dynamičtější vzhled. U všech variant Audi R8 jsou nyní součástí sériové výbavy světlomety LED s novou technikou. Zadní partii modelu Audi R8 dominují světlomety LED. Inovací značky Audi jsou dynamické směrové ukazatele na spodních okrajích svítilen – jejich světla běží vždy k vnější straně ve směru odbočování.
Motor V8 4.2 FSI dosahuje nejvyššího výkonu 316 kW (430 k) při 7900 min-1 a mezi 4500 a 6000 min-1 poskytuje maximální točivý moment 430 N.m. R8 Coupé s tímto motorem a převodovkou S tronic zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 s a pokračuje až k nejvyšší rychlosti 300 km/h (s šestistupňovou mechanickou převodovkou: 4,6 s a 302 km/h). Motor V10 5.2 FSI nabízí točivý moment 530 N.m při 6500 min-1 a jeho výkonová křivka vrcholí při 8000 min-1 hodnotou 386 kW (525 k). Audi R8 V10 Coupé s převodovkou S tronic zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,6 s a jeho nejvyšší rychlost činí 314 km/h. S mechanickou převodovkou se tyto hodnoty mění na 3,9 s a 316 km/h.
Novým špičkovým modelem řady je Audi R8 V10 plus, jehož nejvyšší výkon je 404 kW (550 k) a maximální točivý moment 540 N.m při 6500 min-1. Model R8 V10 plus, dodávaný pouze jako kupé, je s převodovkou S tronic katapultován z nuly na 100 km/h za 3,5 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 317 km/h. Pro přepracované modely Audi R8 jsou k dispozici dva druhy převodovek. Šestistupňová mechanická převodovka s řadicí pákou v otevřené kulise z ušlechtilé oceli se dodává sériově s motorem V8 a na přání s motorem V10. Nová sedmistupňová převodovka S tronic – na přání pro V8 a sériově pro V10 – má sportovně těsné odstupňování, přičemž nejvyšší převodový stupeň má dlouhý převod. Řidič může u dvouspojkové převodovky vzít řazení do svých rukou prostřednictvím páky voliče nebo páček na volantu. Alternativou je sportovní režim. Na povel tlačítka zařídí funkce launch control rozjezd se zvýšenými otáčkami motoru a optimálním prokluzem pneumatik.