Nové Porsche Boxster je lehčí, výkonnější a hospodárnější

Modelová řada Boxster si získala srdce milovníků sportovních automobilů svými jízdními vlastnostmi, které těží z vyvážené koncepce s motorem uprostřed před zadní poháněnou nápravou. Začátkem ledna 2012 představená nová generace přináší další všestranné zlepšení provozních vlastností. Na český trh přijde tato novinka v květnu 2012.

Porsche Boxster

Dvoumístný roadster s plátěnou skládací střechou zůstává nekompromisním strojem pro radost z jízdy. Díky zcela nové konstrukci karoserie a podvozku se podařilo snížit hmotnost, z čehož má prospěch nejen jízdní dynamika, ale také životní prostředí, protože spotřeba paliva je o 15 % nižší a klesla pod magickou hranici 8 litrů na 100 km. Na automobil poháněný šestiválcovým motorem boxer 2,7 litru o výkonu 195 kW (265 k) to je pozoruhodná hodnota. Model Boxster S nabízí z objemu 3,4 litru dokonce 232 kW (315 k).

K maximální účinnosti přispívá přímé vstřikování benzinu, dobíjení akumulátoru rekuperací kinetické energie, inteligentně řízená chladicí soustava a funkce Start/Stop. Alternativou standardně montované šestistupňové mechanické převodovky může být sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK, s níž Boxster zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 s a spotřebuje v kombinovaném cyklu EU jen 7,7 l/100 km.

Boxster S zvládne klasickou sprinterskou disciplínu za rovných 5 sekund při normované spotřebě 8,0 l/100 km. Zcela přepracovaný podvozek dostal delší rozvor, širší rozchod kol, větší kola a elektromechanický posilovač řízení. Pro zvýšení dynamického potenciálu je k dispozici paket Sport Chrono, jehož součástí je poprvé také systém dynamického uložení motoru. Pro model Boxster je novinkou rovněž systém vektorového řízení dynamiky Porsche Torque Vectoring (PTV) s mechanickým samosvorným diferenciálem.

Datum zveřejnění: 31. 1. 2012
Zpět na seznam novinek