Nový SEAT Leon: ostřejší rysy
Přelom roku 2012/2013 bude u španělské značky SEAT ve znamení generační obměny oblíbené modelové řady Leon. Kompaktní pětidveřový hatchback postavený na zcela nové koncernové platformě MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč je s vnější délkou 4,26 metru překvapivě o pět centimetrů kratší než předchůdce, ale díky rozvoru prodlouženému o téměř šest centimetrů nabídne uvnitř více prostoru nejen pro cestující (zejména na zadních sedadlech), ale i pro zavazadla (380 litrů; o 40 litrů víc než dosud).
Nový designérský styl značky SEAT se vyznačuje hranatými liniemi předních i zadních světlometů a dynamickými proporcemi s krátkými převisy karoserie. Leon přináší do třídy kompaktních vozů přední světlomety LED, které se budou dodávat na přání. V porovnání s dosavadní generací Leonu doznal velký krok vpřed interiér s atraktivní přístrojovou deskou, kvalitními materiály a vysokou úrovní řemeslného zpracování.
Výrobce udává, že v porovnání s předchůdcem klesla provozní hmotnost nového Leonu o 90 kilogramů, což je dobrá zpráva pro jízdní vlastnosti i hospodárnost provozu. Na výběr budou motory TSI a TDI se zdvihovým objemem 1,2 až 2,0 litru, jejichž spotřeba paliva byla snížena až o 22 procent. Motor 1.6 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 77 kW (105 k) a točivého momentu 250 N.m. Ve verzi Ecomotive se systémem start/stop a rekuperací kinetické energie spotřebuje v kombinovaném režimu EU pouhých 3,8 litru nafty na 100 km. Rozsáhle přepracovaný motor 2.0 TDI spotřebuje ve verzi Ecomotive v průměru jen 4,0 litru nafty na 100 km, přestože nabízí výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 320 N.m. Začátkem roku 2013 se začnou prodávat modely Leon s motory 1.2 TSI ve dvou verzích o výkonu 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k) a 1.4 TSI s 90 kW (122 k). Řadu zážehových motorů završí jednotka 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k), která kombinuje vstřikování benzinu přímo do válců s nepřímým vstřikováním do sacího potrubí. Paleta vznětových motorů bude doplněna jednotkou 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) a novým vrcholným turbodieselem 2.0 TDI se 135 kW (184 k), který poskytuje maximální točivý moment 380 N.m.
V závislosti na motoru budou na výběr pětistupňové a šestistupňové mechanické převodovky nebo osvědčené šestistupňové a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Z technického hlediska je krokem zpátky návrat k jednoduché konstrukci zadní nápravy s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou u variant s výkonem až 110 kW (150 k). Víceprvková náprava je vyhrazena pouze výkonnějším modelům.