Opel Mokka: konkurent Yetiho
Opel uvádí na trh zcela nové kompaktní SUV s názvem Mokka. Robustní líbivé SUV s vnějšími rozměry 4278 x 1777 x 1658 mm hodlá bojovat o přízeň zákazníků například s vozy Mitsubishi ASX, Nissan Juke a Škoda Yeti.
Pětidveřová karoserie nabízí uspokojivý prostor až pěti osobám ve dvou řadách. Zadní sedadla jsou tvořena sklopnou zadní lavicí dělenou v poměru 60:40 %. V základní konfiguraci má zavazadlový prostoru objem 356 litrů, který se po složení zadních sedadel zvětší až na 1372 litrů. Opel Mokka patří sice do segmentu B-SUV a je tedy postaven na základě techniky malých vozů, kvalita interiéru i jeho výbava snese ovšem srovnání i s vozy vyšších segmentů, odkud pochází celá řada nabízených asistenčních systémů. Mezi ně patří přední kamera Opel Eye druhé generace a třetí generace adaptivních bi-xenonových světlometů AFL+ s 11 osvětlovacími funkcemi. Další zajímavou a v tomto segmentu jedinečnou inovací je integrovaný nosič jízdních kol FlexFix, který ve své druhé generaci uveze s nástavcem až tři jízdní kola s celkovou hmotností až 60 kg.
V nabídce jsou dva zážehové a jeden vznětový motor v kombinaci s mechanickou nebo samočinnou převodovkou (pro 1.4 Turbo a 1.7 CDTI). Základní jednotkou je atmosférická „šestnáctistovka“ o výkonu 85 kW (115 k), výkonnější motor 1.4 Turbo poskytuje 103 kW (140 k). Většina zákazníků dá podle očekávání výrobce přednost turbodieselu 1.7 CDTI s výkonem 96 kW (130 k) a točivým momentem 300 N.m, jehož kombinovaná spotřeba je 4,5 až 5,3 l/100 km. Opel Mokka se vyrábí s pohonem předních nebo všech kol (pro oba výkonnější motory). Celý systém pohonu všech kol váží 65 kg a je vybaven elektromagneticky ovládanou vícelamelovou mezinápravovou spojkou, která mění rozdělení točivého momentu mezi nápravy v rozsahu 100:0 až 50:50 %.
Konvenční podvozek spoléhá vpředu na nápravu typu McPherson, vzadu je kliková náprava s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou, a to i u verzí s pohonem všech kol AWD, byť v modifikované podobě.