Pozoruhodné koncepty z Paříže
Uplynulý Pařížský autosalon přinesl celou řadu novinek, mezi nimiž se vyjímaly tři koncepty značek Lexus, McLaren a Porsche.
Lexus LF-CC
![Lexus LF-CC](https://www.pcar.cz/images/news/261_lexus_fl_cc.jpg)
Lexus LF-CC je konceptem kupé střední třídy a jeho úkolem je představit veřejnosti stylistické pojetí připravované nové generace vozů Lexus IS, která se bude dodávat rovněž jako pohledné kupé ztělesňované studií představenou v Paříži. Kompaktní kupé LF-CC je vybaveno novou hybridní soustavou, která pohání zadní kola. Základem hybridního systému je zážehový motor se zdvihovým objemem 2,5 litru rozděleným mezi čtyři válce, který je doplněn kompaktním vysokovýkonným elektromotorem s permanentním magnetem a kapalinovým chlazením. Emise CO2 vozu poháněného soustavou Lexus Hybrid Drive mají být pod hranicí 100 g/km.
McLaren P1
![McLaren P1](https://www.pcar.cz/images/news/261_mclaren_p1.jpg)
Automobilka McLaren měla v Paříži svou premiéru na mezinárodním autosalonu a u této příležitosti vystavila designérskou studii supersportovního vozu McLaren P1, jehož sériová verze se má začít vyrábět v průběhu příštího roku. Cílem výrobce nebylo postavit sportovní automobil s nejvyšší rychlostí, nýbrž stroj, který by byl nejrychlejší a pro řidiče nejzábavnější při běžné jízdě po silnici i při sportovní jízdě na závodní dráze. Nový McLaren P1 zaujme aerodynamicky propracovanou karoserií s velkým nastavitelným zadním spoilerem, lehkou konstrukcí z uhlíkových kompozitů a koncepcí s motorem uprostřed před zadní poháněnou nápravou. Podrobné technické údaje budou zveřejněny začátkem roku 2013.
Porsche Panamera Sport Turismo
![](https://www.pcar.cz/images/news/261_porsche_panamera_sport_turismo.jpg)
Designéři automobilky Porsche si vytkli za cíl navrhnout ideální sportovní cestovní automobil na základě Panamery. Výsledkem tohoto cvičení je koncept Panamera Sport Turismo s velkým zadním výklopným víkem a novou generací hybridního pohonu. Sport Turismo má vnější rozměry 4950 x 1990 x 1401 mm a zcela novou záď. Místo vnějších zpětných zrcátek jsou v bočních otvorech pro odvod vzduchu umístěny dvě kamery. Pod označením „e-hybrid“ se ukrývá paralelní plně hybridní systém s možností vnějšího dobíjení o celkovém nejvyšším výkonu 306 kW (416 k). Zrychlení „na sto“ je otázkou necelých šesti sekund a kombinovaná spotřeba EU se má udržet pod hranicí 3,5 l/100 km.