Škoda zahájila praktické zkoušky elektromobilu Octavia Combi Green E Line
Automobilka Škoda zahájila ve spolupráci s externími partnery zkušební provoz deseti elektromobilů Octavia Green E Line v okolí Mladé Boleslavi, jehož cílem je získat praktické zkušenosti uživatelů s elektrickým pohonem v každodenním silničním provozu. Škoda využívá v konstrukci svého elektromobilu koncernové know-how získané v rámci rozsáhlého vývoje inovativních technologií na cestě k mobilitě s nulovými emisemi. Cílem projektu je dotáhnout techniku elektrického pohonu do stavu zralého pro sériovou výrobu.
![](https://www.pcar.cz/images/news/176_skoda_octavia_green_e_line.jpg)
Octavia Combi má díky své modulární platformě výborné předpoklady pro zástavbu jednotlivých komponentů elektrického pohonu, mezi něž patří především elektromotor, výkonová elektronika a sada akumulátorů. Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 85 kW (po dobu 60 s; jmenovitý výkon je 60 kW) a maximálního točivého momentu 270 N.m, který je k dispozici již v okamžiku rozjezdu, a to po dobu 4 sekund. Po dobu 60 sekund je elektromotor schopen poskytovat točivý moment 255 N.m. Octavia Combi Green E Line díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 12 s. Nejvyšší rychlost je 135 km/h.
Kapacita akumulátoru Li-Ion 26,5 kWh vystačí k ujetí 140 kilometrů na jedno nabití. Hmotnost sady 180 akumulátorových článků o průměru 55 mm a délce 233 mm činí 315 kg. Akumulátory jsou umístěny před zadní nápravou a částečně zasahují do zavazadlového prostoru. Interiér zůstává ovšem pětimístný a prostor pro cestující i zavazadla plně vyhovuje nárokům na plnohodnotný cestovní automobil. Na 80 % kapacity se akumulátor dobije během 8 hodin ze sítě s jednofázovým proudem 230 V, zatímco využitím třífázového proudu 400 V lze tuto dobu zkrátit na 2 hodiny.
Výroba elektromobilu pro testovací flotilu byla zahájena koncem srpna 2011. Vzhledem k tichému chodu musel být elektromobil vybaven generátorem zvuku, který do rychlosti cca 40 km/h simuluje zvuk motoru, aby nedocházelo k ohrožení nepozorných chodců.