Volkswagen Golf VII: nenápadná revoluce

Ještě než modelová řada Golf oslaví kulaté jubileum 30 milionů vyrobených vozů od roku 1974, uvádí Volkswagen na trh sedmou generaci svého bestselleru. Novinka z Wolfsburgu přichází na scénu se zcela novou konstrukcí, která je až o 100 kilogramů lehčí než předchůdce.

Základem nového Golfu je koncernová platforma MQB (Modularer Querbaukasten) pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Použití nejmodernějších druhů ocelí, optimalizace využití materiálu v konstrukci skeletu karoserie a změny ve výbavě interiéru přinesly snížení hmotnosti o 37 kg. Konstruktéři Volkswagenu odlehčili také podvozek (o 26 kg), poháněcí ústrojí (o 22 kg) a elektrickou instalaci (o 3kg). V oblasti speciální výbavy se ušetřilo 12 kg.

Pod kapotou Golfu nalézá uplatnění zcela nová generace motorů TSI a TDI, které mají shodné uložení vpředu napříč se sklonem o 12° dozadu. Všechny modely jsou standardně vybaveny systémem start/stop a režimem rekuperace kinetické energie. Nejúspornější Golf BlueMotion si v průměru řekne o pouhých 3,2 l/100 km, nejúspornějším zážehovým motorem bude jednotka 1.4 TSI DoD s vypínáním válců, která má kombinovanou spotřebu paliva jen 4,8 l/100 km. Zpočátku budou k dispozici motory s rozpětím výkonu od 63 kW (86 k) do 110 kW (150 k). Volkswagen připravuje celou řadu dalších variant včetně ekologické verze 1.4 TSI EcoFuel na zemní plyn.

Změny vnějších rozměrů se dotkly především délky (+56 mm na 4255 mm) a rozvoru, který je o 59 mm delší (2637 mm). Do šířky sedmý Golf povyrostl o 13 mm na 1799 mm, zato výška 1452 mm je o 28 mm nižší. Tyto změny přinesly citelné zvětšení vnitřního prostoru pro cestující (zejména na zadních sedadlech), i pro zavazadla. Základní objem zavazadlového prostoru je nyní 380 litrů (+30 litrů). Do výbavy nového Golfu přichází celá řada inovativních asistenčních systémů. Naprostou novinkou je funkce automatického brzdění při vícenásobných kolizích.

Datum zveřejnění: 1. 10. 2012
Zpět na seznam novinek