Audi RS 6 Avant: osm válců místo deseti
Stejně jako mnichovská konkurence se i v Ingolstadtu museli u svých vysokovýkonných vozů odklonit od desetiválcových motorů. Nová generace vysokovýkonných kombi Audi RS 6 Avant vyměnila pětilitrový desetiválec za čtyřlitrový osmiválec, z něhož jsou ovšem dvě turbodmychadla schopna „vydolovat“ téměř shodné výkonové parametry.
Nejvyšší výkon jednotky V8 4.0 TFSI 412 kW (560 k) je nepatrně nižší, zatímco maximum točivého momentu vzrostlo na 700 N.m (mezi 1750 a 5500 min-1). Díky nižší hmotnosti a efektivnímu přenosu hnací síly trvalým pohonem všech kol quattro v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic trvá zrychlení z 0 na 100 km/h pouhých 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost může být na přání zákazníka zvýšena z 250 na 280 (dynamický paket) či dokonce na 305 km/h (dynamický paket plus). Kombinovanou spotřebu paliva se podařilo stlačit na 9,8 l/100 km, mimo jiné i díky systému odpojování poloviny válců při malém zatížení.