Audi RS 6 Avant: osm válců místo deseti
Stejně jako mnichovská konkurence se i v Ingolstadtu museli u svých vysokovýkonných vozů odklonit od desetiválcových motorů. Nová generace vysokovýkonných kombi Audi RS 6 Avant vyměnila pětilitrový desetiválec za čtyřlitrový osmiválec, z něhož jsou ovšem dvě turbodmychadla schopna „vydolovat“ téměř shodné výkonové parametry.
![Audi RS 6 Avant](https://www.pcar.cz/images/news/274_audi_rs6_avant.jpg)
Nejvyšší výkon jednotky V8 4.0 TFSI 412 kW (560 k) je nepatrně nižší, zatímco maximum točivého momentu vzrostlo na 700 N.m (mezi 1750 a 5500 min-1). Díky nižší hmotnosti a efektivnímu přenosu hnací síly trvalým pohonem všech kol quattro v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic trvá zrychlení z 0 na 100 km/h pouhých 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost může být na přání zákazníka zvýšena z 250 na 280 (dynamický paket) či dokonce na 305 km/h (dynamický paket plus). Kombinovanou spotřebu paliva se podařilo stlačit na 9,8 l/100 km, mimo jiné i díky systému odpojování poloviny válců při malém zatížení.