Audi RS 7 Sportback: velký dravec

Osmiválec Audi 4.0 TFSI přeplňovaný dvěma turbodmychadly nalézá další uplatnění, tentokrát pod kapotou nového typu Audi RS 7 Sportback, v němž je vyladěn na nejvyšší výkon 412 kW (560 k) od 5700 do 6700 min-1 a maximální točivý moment 700 N.m dostupný v širokém rozpětí otáček od 1750 do 5500 min-1.

Mohutná hnací síla je přenášena na všechna kola prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky tiptronic a trvalého systému quattro s mezinápravovým diferenciálem s vysokým stupněm svornosti, který rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu v základním poměru 40:60 %. Na přání může být quattro doplněno zadním sportovním diferenciálem, který plynule mění rozdělení hnací síly mezi pravé a levé zadní kolo.

Pětidveřový vůz s dynamickým designem je schopný akcelerovat z klidu na 100 km/h za pouhých 3,9 sekundy. Rozhodne-li se zákazník pro dynamický paket plus s deaktivací standardního rychlostního limitu (250 km/h), dokáže nové Audi RS 7 Sportback vyvinout nejvyšší rychlost 305 km/h (s dynamickým paketem 280 km/h). Důkladná optimalizace činnosti celého hnacího řetězce pro podmínky normovaného cyklu EU, v němž se měří spotřeba paliva a emise, snížila kombinovanou spotřebu na pozoruhodných 9,8 litru na 100 kilometrů. K hospodárnosti provozu přispívá vypínání poloviny válců při částečném zatížení, systém Start-Stop a inovativní řízení chladicí kapaliny.

Sportovní podvozek se vzduchovým odpružením a adaptivním tlumením, které snižuje světlou výšku o 20 mm, je standardně vybaven 20″ kovanými koly, alternativou jsou kola s průměrem ráfku o palec větším. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 390 mm a šestipístkové třmeny. Alternativou jsou brzdové kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny, které mají průměr 420 mm. Místo vzduchového odpružení si mohou zákazníci zvolit tužší sportovní podvozek plus se systémem DRC (diagonálně propojené, třístupňově nastavitelné tlumiče a vinuté pružiny).

Datum zveřejnění: 26. 2. 2013
Zpět na seznam novinek