Lexus IS: poprvé s hybridním pohonem

Hlavní novinkou značky Lexus pro letošní rok je zcela nová generace vozů IS. Sportovně zaměřený sedan střední třídy se představil ve světové premiéře na lednovém autosalonu v Detroitu a nyní bude k vidění i na Ženevském autosalonu.

Lexus IS bude poprvé k dispozici také v hybridní verzi IS 300h, a to včetně na přání dodávaného paketu F SPORT s upraveným interiérem a exteriérem a sportovnější jízdní dynamikou. Plně hybridní systém je založen na zážehovém čtyřválci 2,5 litru v kombinaci s výkonným elektromotorem, převodovkou E-CVT a sadou akumulátorů uloženou pod podlahou zavazadlového prostoru. Maximální výkon hybridního systému je 162 kW (220 k), průměrná spotřeba má být pouhých 4,3 l/100 km. Další variantou připravenou pro Evropu je IS 250 s konvenčním motorem V6 2,5 litru o výkonu 152 kW (207 k), jehož hnací sílu přenáší na zadní kola šestistupňová samočinná převodovka.

Nový design karoserie, jehož pojetí Lexus s předstihem ukázal na koncepčním vozu LF_CC, je charakterizován maskou chladiče Lexus Diabolo a samostatnými světlomety pro denní svícení ve tvaru písmene L. Při pohledu z profilu zaujme kabina posunutá směrem dozadu a dynamická linie stoupající ze spodní části karoserie až k zadním světlometům. Modely F SPORT mají specifickou masku chladiče a upravený design předního nárazníku. Nový Lexus IS má vnější rozměry 4665 x 1810 x 1430 mm a v zádi poskytuje zavazadlový prostor o objemu 480 litrů (IS 250), resp. 450 litrů (IS 300h).

Ergonomicky uspořádaný interiér nezapře svou orientací na řidiče inspiraci supersportovním modelem Lexus LFA. Na zadních sedadlech je více místa díky rozvoru prodlouženému na 2800 mm (+70 mm) a tenčím opěradlům předních sedadel. Nově vyvinutá přední sedadla jsou přesto pohodlnější a poskytují navíc lepší boční vedení. Poprvé v automobilu značky Lexus nalézají uplatnění elektrostatické ovládací panely na středové konzole, které umožňují nastavení teploty v interiéru jemnými dotyky prstů.

Datum zveřejnění: 26. 2. 2013
Zpět na seznam novinek