Mercedes-Benz třídy E: facelift pro sedan, kombi, kupé i kabriolet
Stuttgartská automobilka modernizovala všechny karosářské varianty své třídy E. Sedan, kombi, kupé i kabriolet dostaly nový vzhled, po technické stránce zaujmou nové hospodárnější motory a jedenáct nových nebo optimalizovaných asistenčních systémů, které se objeví i v budoucí třídě S. Ke změnám došlo rovněž u vrcholných modelů E 63 AMG, které budou k dispozici nejen se zvýšeným výkonem, ale poprvé také ve verzích se sportovním pohonem všech kol AMG 4MATIC, a to včetně nového modelu S.
Zcela nová přední partie zachovává tvář se čtyřmi světlomety, které jsou však na každé straně překryty vždy jen jedním společným sklem. Potkávací a denní světlomety jsou sériově vybaveny diodami LED, na přání se tato moderní technika dodává také pro všechny osvětlovací funkce. Základní verze a výbavová linie Elegance mají hvězdu na kapotě, zatímco linie Avantgarde má poprvé u třídy E sportovnější vzezření s hvězdou umístěnou přímo v masce chladiče. Změnám byl podroben rovněž design zádě a interiéru, v němž jsou nové přístroje a ozdobné prvky, nově uspořádaná středová konzola a nový multifunkční volant.
Základem pokroku v oblasti asistenčních systémů je zavedení víceúčelové stereokamery, která je umístěna za čelním oknem v oblasti vnitřního zpětného zrcátka. Dva objektivy kamery umožňují prostorové vidění až do vzdálenosti cca 50 metrů se zorným úhlem 45°. Celkový dosah kamery je 500 metrů. Obrazová data slouží k detekci a vyhodnocování pohybu protijedoucích, vpředu jedoucích i křižujících vozidel, chodců a dopravního značení včetně linií na vozovce. Doplňující data dodává vylepšená verze vícestupňového radarového čidla. Sériová výbava zahrnuje Collision Prevention Assist, radarový systém upozorňující na překážky s adaptivním brzdovým asistentem. Na přání se dodává celá řada dalších funkcí, které zvyšují úroveň bezpečnosti a komfortu v nejrůznějších dopravních situacích. V oblasti motorů jsou novinkou zážehové čtyřválce BlueDIRECT s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem a šestiválec E 400 s přeplňováním dvěma turbodmychadly.