Mercedes-Benz třídy S: nový etalon?

V polovině června 2013 byla v Sindelfingenu zahájena výroba šesté generace luxusních sedanů Mercedes-Benz třídy S. Předchůdce, jehož vzniklo od roku 2005 více než půl milionu vozů, se pyšnil titulem nejprodávanějšího luxusního sedanu na světě i v posledním celém roce své výroby.

Nová vlajková loď stuttgartské automobilky musí navíc nahradit nejen předchozí generaci třídy S, ale i reprezentační limuzíny Maybach. Tomu odpovídá i ambiciózní konstrukce těchto luxusních sedanů nabízených opět se dvěma délkami rozvoru. To je však jen začátek, protože pod hlavičkou třídy S se v budoucnosti představí také následník dosavadního luxusního kupé CL spoledně s dalšími třemi karosářskými variantami.

Klasické sedany třídy S se mohou pochlubit nejvytříbenější aerodynamikou ve svém segmentu s rekordně nízkými hodnotami součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24, resp. dokonce jen 0,23 u verze S 300 BlueTEC HYBRID. Další prvenství patří třídě S v oblasti osvětlení, protože je prvním sériově vyráběným vozem na světě, který se rozloučil s klasickými žárovkami a používá výhradně diody LED (celkem jich je téměř 500). I proto se může nejhospodárnější model třídy S pochlubit kombinovanou spotřebou paliva pouhých 4,4 l/100 km. Budoucí verze s hybridním pohonem typu plug-in (s možností vnějšího dobíjení) bude mít spotřebu paliva dokonce pod hranicí čtyř litrů na 100 kilometrů.

Hybridní pohon bude hrát v budoucnosti luxusních vozů hlavní roli, což se odráží již dnes v nabídce motorů pro novou třídu S. V prvním roce výroby budou mít zákazníci na výběr čtyři modely, z nichž dva mají hybridní pohon: S 400 HYBRID, S 500, S 350 BlueTEC a S 300 BlueTEC HYBRID.

Vylepšené asistenční systémy používají novou stereokameru a vícestupňové radarové senzory, které umožňují ještě rychlejší a preciznější rozpoznávání rizikových situací. Další novinkou je předvídavý podvozek, jehož senzory snímají nerovnosti vozovky před vozidlem a přizpůsobují jim nastavení adaptivních tlumičů a vzduchového odpružení.

Datum zveřejnění: 9. 7. 2013
Zpět na seznam novinek