Porsche 911 Turbo a Turbo S: až 560 koní

Porsche 911 letos slaví padesátiny a jedna z největší ikon této legendární modelové řady – Porsche 911 Turbo – čtyřicetiny. Porsche u té příležitosti představil novou generaci modelů 911 Turbo a 911 Turbo S.

Výčet základních technických lahůdek této novinky zahrnuje pohon všech kol PTM, aktivní řízení zadních kol, adaptivní aerodynamické prvky, světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce a šestiválcový boxer 3,8 litru se dvěma turbodmychadly VTG a výkonem 383 kW (520 k) až 412 kW (560 k). Hnací sílu přenáší sedmistupňová převodovka PDK s funkcí auto start/stop a režimem setrvačné jízdy. U obou verzí byla kombinovaná spotřeba paliva snížena až o 16 % na pouhých 9,7 l/100 km. Poprvé je pro 911 Turbo nabízen rovněž aktivní systém PDCC, který potlačuje naklánění karoserie. Tento systém je součástí standardní výbavy verze Turbo S, stejně jako paket Sport Chrono s dynamickými lůžky motoru a keramickými brzdami PCCB. Všechny tyto prvky stlačily čas potřebný k ujetí jednoho okruhu na Severní smyčce Nürburgringu pod hranici 7:30 min. S paketem Sport Chrono zrychlí 911 Turbo z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, Turbo S je ještě o desetinu sekundy rychlejší a dosahuje nejvyšší rychlosti 318 km/h.

Nové modely 911 Turbo a 911 Turbo S se od ostatních verzí Porsche 911 odlišují ještě více než dosud. V porovnání s modely 911 Carrera 4 je záď přeplňovaných verzí o 28 mm širší a podběhy vyplňují kovaná 20″ kola. Řízení zadních kol pracuje v závislosti na rychlosti jízdy, přičemž zadní kola se mohou natočit až o 2,8 stupně. Při rychlostech do 50 km/h se zadní kola natáčejí v opačném směru než přední, takže pohotovost reakcí vozu na natočení volantu odpovídá virtuálnímu zkrácení rozvoru o 250 mm. Jakmile rychlost jízdy překročí hranici 80 km/h, natáčejí se zadní kola ve stejném směru jako přední, což odpovídá virtuálnímu prodloužení rozvoru o výrazných 500 mm. Výsledkem je ještě vyšší směrová stabilita ve vysokých rychlostech.

Datum zveřejnění: 16. 12. 2013
Zpět na seznam novinek