Škoda Octavia: třetí generace

Bestsellerem na českém trhu je s velkým odstupem Škoda Octavia, která začátkem letošního roku vstoupila na trh ve své třetí generaci. Krátce po statickém představení v mladoboleslavském muzeu Škoda Auto byla 17. prosince zahájena sériová výroba a u českých prodejců je možné tuto významnou novinku objednávat od 8. ledna.

Nejdostupnější model Octavia Active 1.2 TSI/63 kW přijde na 334 900 Kč. Jeho základní výbava zahrnuje stabilizační systém ESC s funkcí multikolizní brzdy, sedm airbagů (další dva boční airbagy vzadu se dodávají na přání), elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, 15″ ocelová kola a autorádio Blues. Klimatizace se dodává za příplatek, nebo pro prvních tisíc zákazníků zdarma v rámci paketu Active Plus včetně tónovaných skel.

Základem třetí generace Octavie je zcela nová koncernová modulární platforma MQB, která umožňuje konstrukci vozů s motorem uloženým vpředu napříč v rozmanitých velikostech. Nová Octavia tak mohla citelně povyrůst (délka +90 mm, šířka +45 mm, rozvor +108 mm; zavazadlový prostor 590 až 1580 litrů), přestože je až o 102 kg lehčí než předchůdce, což společně s novou generací motorů TSI a TDI výrazně snížilo hodnoty spotřeby paliva a emisí (až o 23 %). Modelová paleta bude i nadále zahrnovat ekologickou verzi GreenLine (1.6 TDI/81 kW (110 k)), jejíž spotřeba byla stlačena na 3,4 l/100 km, varianty s pohonem všech kol, sportovní model RS i varianta na stlačený zemní plyn (CNG). Na výběr je zpočátku osm motorů s výkony od 63 kW (86 k) do 132 kW (180 kW).

Mezi novinky ve výbavě patří například adaptivní tempomat, asistent dálkových světlometů, automatický parkovací asistent, rozpoznávání dopravního značení nebo volič jízdních režimů. Nová koncernová platforma MQB neznamená ovšem pouze pokrok. Stejně jako Volkswagen Golf a SEAT Leon je i nová Škoda Octavia vybavena ve svých méně výkonných verzích (motory TSI do 103 kW a TDI do 110 kW) jednodušším podvozkem, u něhož byla víceprvková náprava z druhé generace Octavie nahrazena klikovou nápravou, tedy řešením, které se používalo u 1. generace Octavie z roku 1996.

Datum zveřejnění: 22. 1. 2013
Zpět na seznam novinek