BMW X4: Sports Activity Coupé v menším balení

BMW X6, uvedené na trh v roce 2008 jako první vůz kategorie Sports Activity Coupé, slavilo záhy slušné obchodní úspěchy (dosud se prodalo již více než čtvrt milionu vozů), a tak v Mnichově nečekali dlouho a rozhodli se tento úspěšný koncept aplikovat také v segmentu o stupeň nižším. Výsledkem je BMW X4, které kombinuje typické rysy vozů BMW řady X se sportovní elegancí klasického kupé.

Jako koncept mohli tuto novinku obdivovat již na přelomu dubna a května 2013 návštěvníci autosalonu v Šanghaji, letos přichází na trh sériová verze, která se svým vzhledem od zmíněného konceptu nijak zvlášť neliší.

Technickým základem BMW X4 je o trochu prostornější a praktičtější BMW X3, design je však zcela nový. Kromě dravější přídě dodává vozu vizuální dynamiku linie střechy, která vrcholí nad hlavou řidiče a od tohoto bodu se ladně svažuje až ke konci výklopného víka zavazadlového prostoru, jehož základní objem 500 litrů lze sklopením zadních sedadel, dělených v poměru 40:20:40 %, zvětšit až na 1400 litrů. Při délce 4671 mm, která je jen o 14 mm větší než u BMW X3, propůjčuje typu BMW X4 dynamičtější proporce především o 36 mm nižší výška (1624 mm). Také posunutí cestujících blíž k vozovce, o 20 mm vpředu a o 28 mm vzadu, je důležitým faktorem, který umocňuje (relativně) sportovní charakter vozu.

Požadavek na vyšší výkony odráží také paleta šesti nabízených motorů, dodávaných výhradně s pohonem všech kol xDrive a osmistupňovou samočinnou převodovkou. Jedinou variantou, kterou lze alternativně objednat s šestistupňovou mechanickou převodovkou, je čtyřválcový turbodiesel 2,0 litru. Trojice zážehových jednotek zahrnuje přeplňované čtyřválce xDrive20i (135 kW/184 k) a xDrive28i (180 kW/245 k), vrcholnou variantou je xDrive35i (225 kW/306 k). Příznivci turbodieselů mají na výběr čtyřválcový model xDrive20d (140 kW/190 k) nebo třílitrové šestiválce ve výkonových stupních 190 kW/258 k a 230 kW/313 k.

Datum zveřejnění: 28. 5. 2014
Zpět na seznam novinek