Mercedes-Benz třídy C: důkladná změna
Stuttgartský výrobce luxusních vozů s třícípou hvězdou pokračuje v produktové ofenzivě. Koncem loňského roku představil novou generaci sedanu třídy C, kterou lze již objednávat a která oproti úspěšnému předchůdci, jehož se od roku 2007 prodalo po celém světě více než 2,4 milionu kusů, představuje dramatickou změnu nejen svým designem, ale i konstrukcí.
Nová generace nejmenšího sedanu s třícípou hvězdou a pohonem zadních kol (v nabídce budou opět i verze s pohonem všech kol 4MATIC) citelně povyrostla. Rozvor 2840 mm je o 80 mm delší a karoserie je 4686 mm dlouhá (+95 mm) a 1810 mm široká (+40 mm). Z toho profituje nabídka místa jak pro cestující, tak i pro zavazadla (480 litrů).
Nová třída C je díky inteligentní koncepci lehké konstrukce až o 100 kg lehčí než předchůdce. Z toho připadá úspora cca 70 kg na samotnou karoserii, která kombinuje ocel s hliníkem, jehož podíl vzrostl z necelých 10 na téměř 50 %. K rekordně nízkým hodnotám spotřeby paliva a emisí (snížení až o 20 % bez ztráty výkonu) přispívá, kromě nízké hmotnosti a nových motorů, také excelentní aerodynamika. Rekordně nízkou hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24 se může pochlubit model C 220 BlueTEC ECO.
Kromě turbodieselu C 220 BlueTEC (125 kW/170 k) budou při uvedení na trh na výběr dva zážehové motory C 180 (1.6 Turbo: 115 kW/156 k) a C 200 (2.0 Turbo: 135 kW/184 k). Později je doplní nový turbodiesel 1,6 litru ve dvou výkonových variantách (85 kW/115 k a 100 kW/136 k) a další výkonové stupně vznětového čtyřválce 2,2 litru (až 150 kW/204 k). Pro příznivce benzinu jsou připraveny ještě další čtyři jednotky s výkonem až 245 kW (333 k). Chybět nebude ani hybridní verze C 300 BlueTEC HYBRID (150 + 20 kW) s průměrnou spotřebou 3,9 l/100 km.
Bezpečnost na nejvyšší úrovni zajišťuje mnoho nových asistenčních systémů. Mezi inovace v tomto segmentu patří kromě nových asistenčních systémů z nové třídy S také vzduchové odpružení, dodávané na přání pro nový podvozek.