Porsche Cayenne GTS a 911 GTS: ještě sportovnější

Autosalon v Los Angeles se stal místem premiéry nových verzí GTS pro modelové řady Porsche Cayenne a Porsche 911, které se vyznačují ještě sportovnějším charakterem. Označení GTS má u značky Porsche dlouhou historii. Poprvé byla tato tři písmena použita v roce 1963 k odlišení slavného modelu 904 Carrera GTS. Pro moderní vozy Porsche se GTS používá opět od roku 2007, kdy byl tento akronym vzkříšen modelem Cayenne GTS.

Nový Porsche Cayenne GTS disponuje nejvyšším výkonem 324 kW (440 k) a ještě sportovněji vyladěným podvozkem PASM, jehož světlá výška byla snížena o 24 mm, resp. o 20 mm se vzduchovým odpružením dodávaným na přání. Brzdy byly převzaty z modelu Cayenne Turbo. Pod kapotou pracuje motor V6 3,6 litru, přeplňovaný dvěma turbodmychadly. V porovnání s předchozím osmiválcovým Cayenne GTS vzrostl nejvyšší výkon o 20 k a točivý moment o 85 N.m (na 600 N.m), zatímco spotřeba paliva klesla až o 0,9 l/100 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 5,1 sekundy s paketem Sport Chrono, dodávaným na přání, což je o 0,6 sekundy méně než u předchůdce. Nejvyšší rychlost je 262 km/h. Sytý zvuk modelu GTS zajišťuje standardní sportovní výfuková soustava.

Čtyři varianty modelu Porsche 911 Carrera GTS vyplňují mezeru mezi modely 911 Carrera S a 911 GT3. K dispozici jsou karosářské verze kupé a kabriolet v kombinaci s pohonem zadních nebo všech kol. Šestiválcový boxer 3,8 litru je vyladěn na nejvyšší výkon 316 kW (430 k) a maximální točivý moment 440 N.m, přičemž nejvyšší otáčky jsou limitovány hranicí 7800 min-1. Zákazníci mají na výběr sedmistupňovou mechanickou převodovku nebo dvouspojkovou skříň PDK. Všechny varianty 911 GTS dokážou pokořit hranici 300 km/h a hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h začínají od 4,0 sekundy. Součástí standardní výbavy je paket Sport Chrono a celá řada dalších sportovních prvků, dodávaných jinak jen na přání.

Datum zveřejnění: 15. 12. 2014
Zpět na seznam novinek