Audi A4/A4 Avant: důraz na efektivitu

Od podzimu 2015 se na evropském trhu prodává nová generace sedanů a kombi Audi A4 a A4 Avant. Jejich vzhled je sice nenápadnou evolucí stávajícího designérského stylu ingolstadtské značky, ale po technické stránce se jedná o velký krok vpřed v porovnání s předchůdcem.

Velká pozornost byla během vývoje věnována snižování emisí CO2, což se odráží ve snížení pohotovostní hmotnosti až o 120 kg a v příkladné aerodynamice s hodnotou cx = 0,23 u nejlépe optimalizované varianty sedanu (pro Avant platí cx = 0,26). U všech technických řešení byla navíc prioritou minimalizace jízdních odporů. Výsledkem všech opatření je snížení spotřeby paliva a emisí CO2 až na hodnoty 3,8 l/100 km, resp. 95 g/km u verze A4 Sedan 2.0 TDI ultra s výkonem 110 kW (150 k).

Z široké nabídky zážehových a vznětových motorů, korunované třílitrovým šestiválcovým turbodieselem o výkonu 200 kW (272 k), si zaslouží zvláštní pozornost zcela nový čtyřválcový zážehový motor 2.0 TFSI s výkonem 150 kW (190 k), jehož kombinovaná spotřeba EU je pouhých 5,1 l/100 km (emise CO2 116 g/km; nejnižší hodnota z nabízených verzí). Za nevšední hospodárností stojí nově vyvinutý spalovací proces s kratší kompresní a delší expanzní fází a vyšším kompresním poměrem. Díky tomu lze optimalizovat spotřebu paliva při provozu s částečným zatížením, aniž by to bylo na úkor výkonových parametrů.

Koncem roku 2016 bude nabídka rozšířena o verzi A4 Avant g-tron na stlačený zemní plyn (CNG), resp. syntetický plyn Audi e-gas (v Německu). Tento vůz bude poháněn motorem 2.0 TFSI s výkonem 125 kW (170 k) a maximálním točivým momentem 270 N.m. Při spotřebě CNG pod hranicí 4 kg/100 km a nádržích na 19 kg CNG vychází dojezd na více než 500 km, přičemž na zásobu benzinu lze ujet dalších více než 450 kilogramů.

V závislosti na verzi jsou na výběr mechanické převodovky, dvouspojkové převodovky S tronic nebo samočinné převodovky tiptronic. Hnací síla je přenášena na přední nebo všechna kola.

Datum zveřejnění: 17. 12. 2015
Zpět na seznam novinek