Ferrari 488 GTB: nová kapitola

Ferrari začíná psát u svých sportovních vozů s motorem uprostřed před zadní poháněnou nápravou zcela novou kapitolu. Zdrojem hnací síly nového Ferrari 488 GTB, které nahrazuje typ 458 Italia, je přeplňovaný osmiválec. Vidlicový osmiválec s řadami válců svírajícími pravý úhel disponuje zdvihovým objemem 3,9 litru a je vyladěn na nejvyšší výkon 492 kW (670 k) při 8000 otáčkách za minutu. Pozoruhodná je také hodnota maximálního točivého momentu 760 N.m, kterou má řidič k dispozici již při 3000 otáčkách za minutu na sedmý převodový stupeň standardně dodávané dvouspojkové převodovky. Výrobce uvádí reakční čas motoru na sešlápnutí pedálu plynu 0,8 sekundy při 2000 otáčkách za minutu.

Sportovní kupé s logem vzpínajícího se koně pokoří s těmito výkonovými parametry „stovku“ za 3,0 sekundy a po 8,3 sekundách od rozjezdu se na digitálním rychloměru objeví číslice 200. Nejvyšší rychlost má být více než 330 km/h. Ferrari se pro přeplňování dvěma turbodmychadly rozhodlo především z důvodu stále přísnějších požadavků na snižování spotřeby paliva a emisí CO2. Jejich hodnoty jsou v kombinovaném cyklu EU 11,4 l/100 km, resp. 260 g/km.

Ferrari 488 GTB má vnější rozměry 4568 x 1952 x 1213 mm a s využitím všech prvků výbavy na přání, které snižují hmotnost má hmotnost bez provozních náplní 1370 kg, která je rozložena mezi přední a zadní nápravu v poměru 46,5:53,5 %. Tvarové řešení vozu bylo podřízeno náročným požadavkům na aerodynamiku. Výsledná karoserie vytváří o 50 procent vyšší přítlak než u předchůdce při nižším aerodynamickém odporu vzduchu. Mezi inovativní prvky patří například dvojitý přední spoiler, boční otvory pro přívod vzduchu k motoru a aktivní aerodynamické prvky na zádi. Sofistikovaným řešením je rovněž aerodynamická spodní část vozu s prvky pro uvádění vzduchu do vířivého pohybu.

Datum zveřejnění: 2. 3. 2015
Zpět na seznam novinek