Mercedes-Benz GLC: nástupce třídy GLK

Druhá generace modelové řady GLK nese nové označení GLC a výrazné hrany nahradila zaoblenými tvary, které korespondují s aktuálním designérským stylem značky s třícípou hvězdou. GLC je v porovnání s předchůdcem citelně větší, a to vnějšími rozměry i v prostornějším interiéru. Karoserie je o 120 mm delší a o 50 mm širší. Cestující vzadu mají k dispozici větší prostor pro nohy a zároveň byl zvětšen i zavazadlový prostor (objem +80 litrů, délka +40 mm, minimální šířka +150 mm).

Kombinace nových nebo přepracovaných motorů, vylepšené aerodynamiky (cx = 0,31 oproti 0,34 u GLK) a inteligentní lehké konstrukce (o 80 kg nižší pohotovostní hmotnost) přinesla snížení spotřeby paliva až o 19 procent při zachování výkonových parametrů a zvýšení jízdních výkonů. Nejhospodárnější verze GLC 250 d 4MATIC se může pochlubit kombinovanou spotřebou paliva 5,0 l/100 km.

Poprvé v tomto segmentu bude k dispozici hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení. GLC 350 e 4MATIC nabízí nejvyšší výkon 235 kW (320 k), díky němuž dosahuje nejvyšší rychlosti 235 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. Předběžná hodnota kombinovaných emisí CO2 je přitom jen 60 g/km a kapacita akumulátoru vystačí k ujetí až 34 km s čistě elektrickým pohonem s nulovými lokálními emisemi.

Nově vyvinutá karoserie kombinuje komponenty z hliníku a vysokopevnostních ocelí. Hliník nalézá široké uplatnění také v konstrukci podvozku, který může být na přání poprvé v tomto segmentu vybaven vícekomorovým vzduchovým odpružením AIR BODY CONTROL v kombinaci s elektronicky řízenými, plynule nastavitelnými tlumiči. Řidič má přitom na výběr rozmanité jízdní režimy, které mění charakteristiku nejen odpružení, ale i dalších komponentů vozidla. Je-li vůz vybaven technickým paketem Offroad, optimalizuje vzduchové odpružení jeho průchodnost terénem zvýšením světlé výšky až o 50 mm a přechodem na mimořádně měkkou charakteristiku odpružení.

Datum zveřejnění: 9. 9. 2015
Zpět na seznam novinek